اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین

مراسم سی امین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین برگزار شد.

سی امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در بوسنی و هرزگوین

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، همزمان با سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) سمینار «امام خمینی(ره)؛ احیاکننده تفکر اسلامی» با سخنرانی معاون رئیس العلمای بوسنی و هرزگوین، سفیر جمهوری اسلامی ایران، موسس و مدیر بنیاد ملاصدرا در سارایوو برگزار شد.

«جواد هوجیچ» معاون و نماینده رئیس العلمای بوسنی در این سمینار با اشاره به ویژگی ها و جایگاه امام (ره) گفت: امام خمینی نه تنها در بین ایرانیان و شیعیان، بلکه در بین تمامی آزادگان جهان، شخصیتی برجسته هستند.

وی افزود: امام خمینی اعتماد به نفس را به مسلمانان برگرداند و بیداری اصیل اسلامی را در بین شیعیان و اهل سنت نهادینه ساخت.

 نماینده رئیس العلمای بوسنی افزود: امام خمینی با ابتکار وحدت اسلامی صفحه‌ای نوین در علوم دینی، اجتماعی و سیاسی در جهان گشود.

محمود حیدری، سفیر ایران در سارایوو نیز در سخنانی با اشاره به آرزوهای امام راحل (ره) گفت : احیای خداپرستی و هویت دینی جوامع اسلامی، جلوگیری از تأثیرپذیری مسلمانان از فرهنگ غربی و کمونیستی، استقلال سیاسی کشورهای اسلامی، اتحاد امت مسلمان و آزادی قدس شریف از مهمترین آرمان ها و آرزوهای امام راحل بود.

 

 

حیدری با اشاره به ابتکار روز قدس افزود: اگر امروز همچنان  مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی ادامه دارد، به خاطر نامگذاری روز قدس توسط امام راحل و ادامه این مسیر توسط مقام معظم رهبری است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین اکبر عیدی، مؤسس بنیاد ملاصدرا نیز در سخنانی گفت: امام خمینی (ره) در دشوارترین شرایط بهترین امیدها را به مردم داد و ایشان و مقام معظم رهبری  به همراه مردم ایران  بارها شعار «ما می‌توانیم» را به جمله «ما توانستیم» تبدیل کردند.

قباد سلیمانی، مدیر بنیاد ملاصدرا نیز اظهار داشت:  امام (ره) شخصیتی مردمی داشتند و با مردم صادقانه و بسیار ساده ارتباط برقرار می‌کردند و چون حرف‌های امام از دل برمی‌آمد سخنانش بر دل‌ها می‌نشست و بسیار تأثیرگذار بود.

وی خدامحوری و مردم باوری را دو ویژگی ممتاز امام خمینی (ره) برشمرد.

 

 

قرائت قرآن، پخش فیلم مستند زندگی امام خمینی (ره) اجرای تواشیح توسط گروه بوسنیایی «سیف الله» و اهدای آخرین اثر حجت الاسلام عیدی که تبیین و شرح مبنای قرآنی و روایی پیام مقام معظم رهبری در اولین سالگرد رحلت امام است، از دیگر برنامه های این مراسم بود که به همت بنیاد ملاصدرا تدارک دیده شده بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول