اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

افشای خطر صهیونیسم بین‌الملل از آثار قیام 15 خرداد بود

امام جمعه خوی گفت: شکل‌گیری اندیشه براندازی رژیم شاه، افشای خطر صهیونیسم بین‌الملل و فراهم شدن زمینه‌های انقلاب اسلامی ایران از جمله آثار و برکات قیام 15 خرداد بود.

افشای خطر صهیونیسم بین‌الملل از آثار قیام 15 خرداد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری صبح امروز در خطبه نماز عید سعید فطر با تبریک این روز و با تاکید بر ضرورت حراست از آموزه‌های ماه رمضان اظهار کرد: خوشبختانه خداوند متعال توفیق پشت سر گذاشتن ماه مبارک رمضان و برخورداری از سفره معنوی خود را نصیب مومنان کرد و امید است که پس از ماه رمضان نیز این درس‌ها را سرلوحه زندگی خود قرار بدهیم.

وی با اشاره به آموزه‌ها و درس‌های مهم ماه مبارک رمضان و ضرورت حراست از آنها گفت: عـبادت و بندگـی خالصانه خداوند همراه بـا گرسنگی و تشنگی و یاد کردن گرسنگان و تشنگان، مأنوس شدن با قرآن، ادعیه، مناجات و زیارات اهـل بیت(ع) برای توسـل به درگاه خداوند و تلاش برای کنترل اعضاء و جوارح خود از گناه و آلودگی برای بهره‌گیری هر چه بیشـتر از فیوضات ماه رمضان از جمله این آموزه‌ها است.

امام جمعه خوی گفت: همچنین توجه ویژه به محتاجین و نیازمندان جامعه و کمک به آنان در حد وسع و توان خود، انجام اعمال مستحبی و یاد کردن پدر، مادر و سایر ذوی الحقوق و دعا به مریـضان و مـبتلایان جوامع اسلامی و سلامتی و ظهور امـام عـصر(عج)، صله ارحام و ارتباط با فامیل و کنار گذاشتن قهرها و کدورت‌ها که دستـور خداوند و اهل بـیت(ع) بود، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به قیام خونین 15خرداد، آثار و برکات آن را برشمرد و بیان کرد: آشکار شدن ماهیت ضد دینی رژیم شاه، افشاء شدن توطئه‌های غرب علیه ملت ایران،افزایش رشد سیاسی مردم ایران، شکل‌گیری گروه‌ها و سازمانهای اسلامی و مشخص شدن چهره واقعی ملی‌گرایان از برکات این روز بود.

شکوری گفت: علاوه بر آن، فروپاشی تز انگلیسی جدایی دین از سیاست، در اختیار امام و روحانیت قرار گرفتن مبارزات، شکل‌گیری اندیشه براندازی رژیم شاه،افشای خطر صهیونیسم بین الملل و فراهم شدن زمینه های انقلاب اسلامی ایران از سایر آثار و برکات قیام 15 خرداد بود.

انتهای پیام/61024/ پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول