اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نماز عید فطر در کرمانشاه برگزار شد

نماز عید فطر امروز در کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

نماز عید فطر در کرمانشاه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، عید فطر پاک‌ترین و عیدترین عیدهاست، چرا ‏که پاداش یک ماه عبادت و شست‌و‌شوی جان در نهر پاک رمضان است‌‎.

عید فطر، عید پایان یافتن رمضان نیست، عید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش است، ‏چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود.

رمضان کوره‌ایی است که هستی انسان را می‌‏سوزاند و آدمی نوبا جانی تازه از آن سر بر می‌آورد.

نماز عید سعید فطر صبح امروز در کرمانشاه با اعلام حلول ماه شوال هم‌زمان با سراسر کشور به امامت آیت‌الله شیخ مصطفی علما، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در بلوار خیابان شهید بهشتی، چهارراه بسیج این شهر اقامه شد.

مردم متدین کرمانشاه که یک ماه از میهمانی خداوند متعال بهره‌مند شدند، باشکوه هر چه تمام‌تر در صفوف به‌هم فشرده در دعای قنوت نماز عید فطر خواندند«‎‌اسئلک بحق هذاالیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و اله ذخراً و مزیداً» ‎از تو خواهم به حق این روز که آن را برای مسلمانان عید قرار دادی و برای محمد و آل او ذخیره و فزونی ‏ساختی؛ قنوت‌هایی به‌نام«کبریایی» اللهم اهل الکبریا و العظمه...

نظیر این مراسم در یک‌هزار نقطه و 29 بقعه متبرکه سطح استان نیز در حال برگزاری است، همچنین صندوق‌های اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه در یک‌هزار و 252 پایگاه و ستاد در محل برگزاری نماز عید فطر، مراکز نیکوکاری، اداره‌های کمیته امداد در سطح استان و مساجد آماده دریافت فطریه مردم خیر استان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه میزان زکات فطره براساس قوت غالب گندم برای هر نفر در این استان را 8 هزار تومان اعلام کرده است.

میزان کفاره غیرعمد نیز طبق فرمایش مقام معظم رهبری روزی 2 هزار و 500 تومان و کفاره عمد روزی 150 هزار تومان اعلام شده است.

ایستگاه‌های سلامت در راستای اجرای کمپین بسیج ملی فشار خون بالا در کشور برای ارائه خدمت به نمازگزاران عید فطر در کرمانشاه برپا شده بود و دستگاه‌های امدادرسان، خدماتی، انتظامی، فرهنگی و... با انجام اقداماتی همچون استقرار تیم‌های پزشکی و آمبولانس، اقدامات فرهنگی و فضاسازی محیطی و برنامه‌ریزی امنیتی در مسیر مراسم معنوی نماز عید سعید انجام دادند.

بیشتر نمازگزاران کرمانشاهی مانند سال‌های گذشته با خود زیرانداز، مهر و جانماز به همراه آورده بودند و شرکت اتوبوس‌رانی کرمانشاه نیز به منظور رفاه حال نمازگزاران عید سعید فطر اقدام به جابه‌جایی نمازگزاران این شهر کرده و پلیس راهنمایی و رانندگی هم محدودیت‌های ترافیکی از ساعت 5:30 دقیقه صبح امروز در بلوار «شهید بهشتی» حد فاصل «چهار راه بسیج» تا «میدان آزادی»(در اطراف محل برگزاری نماز در شهر کرمانشاه) به اجرا درآورده بود.

گفتنی است، مردم استان کرمانشاه پس از اقامه نماز عید فطر براساس یک سنت دیرین به زیارت اهل قبور می‌روند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول