اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

زرتشتیان تهران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند

مراسم گرامیداشت سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی با حضور هموطنان زرتشتی مقیم تهران برگزار شد.

زرتشتیان تهران یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشتند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز سه شنبه ۱۴ خرداد از سوی انجمن زرتشتیان در نیایش‌گاه «آدریان» در تهران برگزار شد. 

در این مراسم، موبد رشید خورشیدیان عضو انجمن موبدان زرتشتی در سخنانی با تجلیل از شخصیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی، گفت: تدبیر و درایت امام خمینی برای همه ایرانیان اثبات شده است، چرا که کلام ایشان در یک برهه زمانی حساس موجب وحدت شد و جلوی بسیاری از مشکلات را گرفت.

وی یادآور شد: ایشان فرمودند، ایران کشور همه، توحید، مذهب همه و همه ما ملت واحد هستیم  و این جمله موجب همبستگی بیشتر قومیت ها و ادیان شد.

موبد خورشیدیان با آرزوی پیروزی و موفقیت برای ایران گفت: مسلمانان، زرتشتیان، کلیمیان و مسیحیان از هر قومیت با هر دین و فرهنگ ریشه در خاک ایران دارند و برای سربلندی و توسعه و پیشرفت کشور تلاش می کنند.

در ادامه این مراسم، افشین نمیرانیان رئیس انجمن زرتشتیان تهران هم در سخنان خود گفت: آرزو می کنم منش حضرت امام راحل که مدارا و آشتی در بین ایرانیان بود برای همیشه پابرجا باشد و آرامش و تندرستی نصیب ایرانیان شود.

در پایان این مراسم، هموطنان زرتشتی ضمن دعا برای شادی روح بلند امام خمینی(ره) که با گویش اوستایی صورت گرفت، با برخاستن از روی صندلی‌های خود به مقام شامخ رهبر کبیر انقلاب اسلامی ادای احترام کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول