اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق خواستار محکومیت بین‌المللی حملات به مناطق مسکونی شد

وزارت خارجه سوریه با ارسال دو پیام جداگانه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، از این دو نهاد خواست تا حملات تروریستی به غیرنظامیان و مناطق و منازل مسکونی را شدیدا محکوم کنند.

دمشق خواستار محکومیت بین‌المللی حملات به مناطق مسکونی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه سوریه روز دوشنبه اظهار داشت که از ادامه حملات تروریستی علیه مناطق مسکونی و غیرنظامیان به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت شکایت و دو شکایت‌نامه جداگانه برای دو نهاد مزبور ارسال کرد.

دمشق در این دو نامه اعتراضی از اتهاماتی که برخی کشورهای غربی در خصوص ادلب علیه سوریه مطرح کرده‌اند شکایت کرده است. 

به گزارس سانا،‌ در این نامه‌ها آمده است: «برخی کشورهای عضو شورای امنیت به ویژه کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا اطلاعات گمراه کننده‌ای مبنی بر بمباران تاسیسات و اهداف غیر نظامی در استان ادلب توسط ارتش سوریه و متحدان آن منتشر می‌کنند».

دولت سوریه تاکید کرد که «متأسفانه برخی از مسؤولان دبیرخانه سازمان ملل نیز این اطلاعات غیر حرفه‌ای را با هدف گمراه کردن افکار عمومی جهت حمایت از "جبهه النصره" که در فهرست گروه‌های تروریستی شورای امنیت قرار دارد، تکمیل می‌کنند».

وزارت خارجه سوریه گفت: «گروه‌های تروریستی به تجاوزات علیه مناطق مسکونی در سوریه ادامه می‌دهند و این گروه‌ها در بیست و نهم ماه مه شهرک قمحانه را با تعدادی از موشک‌ها هدف قرار دادند که منجر به شهادت یک زن و زخمی شدن پنج غیر نظامی شد».

وزارت‌خانه یاد شده گفت که «گروه‌های تروریستی چندین موشک به شهرک کفر زیتا در اطراف شهرک محرده شلیک کردند. این گروه‌ها در 25 ماه مه نیز منازل مسکونی در روستای بلحسین واقع در ریف شمالی حماه را با چندین خمپاره هدف قرار دادند که به زخمی شدن یک زن سوری و یک کودک منجر شد».

عناصر تروریستی این روزها همزمان با پیشروی ارتش سوریه در ریف شمالی حماه، حملات خمپاره‌ای و راکتی خود به مناطق مسکونی را تشدید و در نتیجه نقض توافق منطقه کاهش تنش کرده‌اند. (جزئیات بیشتر).

پیشروی ارتش سوریه در ریف غربی حماه، به گونه‌ای بود که سرکرده ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» از عناصر تروریستی خواست تا جلوی این پیشروی را بگیرند.

در ادامه این دو پیام جداگانه آمده است: «این حملات تروریستی سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم و بازگرداندن امنیت و ثبات به ملت سوریه و بازسازی آنچه توسط تروریست‌ها تخریب شد، باز نمی‌دارد».

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد که «پیش از این، گروه‌های تروریستی در 26 ماه مه شهر السقیلبیه را با 22 موشک هدف قرار دادند که به زخمی شدن دو غیر نظامی منجر شد».

عناصر تروریستی در ۲۶ ماه می هم در واکنش به پیشروی‌های ارتش سوریه در ریف شمال غربی حماه، شهر «السقلبیه» را هدف حملات خمپاره‌ای و راکتی خود قرار داده بودند(جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول