اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

خودکفایی در تولید گندم برای چهارمین سال متوالی/ پرداخت ۳۳۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه برای چهارمین سال متوالی در تولید گندم خودکفا هستیم، گفت:با عنایت اللهی و زحمت کشاورزان امسال هم نیازی به واردات گندم نداریم و مجموع نیاز کشور از تولیدات داخل فراهم می شود.

خودکفایی در تولید گندم برای چهارمین سال متوالی/ پرداخت ۳۳۰۰ میلیارد تومان به گندم‌کاران

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، عبدالمهدی بخشنده معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بیست و‌پنجمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور با اشاره به خرید تضمینی گندم از کشاورزان ،اظهار داشت: همان طور که در گزارش های قبل خدمت مردم ارائه کردیم، خرید تضمینی گندم و کلزا از پایان فروردین ماه در استان های گرمسیر و‌ نیمه گرمسیر شروع شده و کشاورزان ما تا شب گذشته قریب به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندمی تولیدی خود را تحویل سیلوهای کشور دادند.

وی افزود: وجه این میزان گندم حدود ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که خوشبختانه با تلاش همکارانمان در سازمان برنامه و بودجه کشور تا شب گذشته ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده و امیدواریم باقی مانده این وجه در روزهای آتی واریز شود.

معاون اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: کشاورزان مناطق  گرمسیر و‌ نیمه گرمسیر بیش از ۲۰۵ هزار تن کلزا به ما تحویل دادند و وجه آن که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بوده است تا شب گذشته واریز شده است.

بخشنده با بیان اینکه برای چهارمین سال متوالی در  تولید گندم خودکفا هستیم،خاطر نشان کرد: با عنایت اللهی و زحمت کشاورزان امسال نیز برای نیازی به واردات گندم نداریم و مجموع  نیاز کشور از تولیدات داخل فراهم می شود.

وی یادآور شد: همزمان برداشت چغندر پاییزه هم از استان های گرمسیری و نیمه گرمسیری شروع شده که امیدواریم شکر حاصل از برداشت چغندر پاییزه که بیش از ۱۰۰ هزار تن است، کم کم وارد بازار شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول