اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

سازمان ملل خشونت علیه معترضان سودان را محکوم کرد

دبیرکل سازمان ملل متحد اعمال خشونت از سوی ارتش سودان علیه شهروندان این کشور را به شدت محکوم کرد.

سازمان ملل خشونت علیه معترضان سودان را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال زد و خورد شدید در پایتخت سودان، دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه شب به وقت تهران اعمال خشونت علیه «شهروندان سودانی» را محکوم کرد.

 نیروهای امنیتی سودان از ساعات اولیه بامداد دوشنبه با هدف پراکنده کردن تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی کل ارتش در «خارطوم» پایتخت سودان با گلوله به آن‌ها حمله کردند.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان 22 فروردین در پی گسترش اعتراض‌های مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز با خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

 

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد «استفاده از زور» برای متفرق کردن معترضان سودانی را به شدت محکوم کرد.

سخنگوی سازمان ملل متحد در این زمینه گفت که گوترش از تمام طرف‌های درگیر خواسته حداکثر خویشتنداری را از خود نشان دهند و امکان دسترسی بدون محدودیت به بیمارستان‌ها برای مجروحین فراهم شود و تحقیقات مستقلی نیز در زمینه این حادثه صورت گیرد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین از طرف‌های درگیر خواسته تا از طریق گفت‌و‌گو در زمینه انتقال قدرت،  مشکلات موجود را رفع کنند.

بر اساس این گزارش، «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز دوشنبه استفاده از گلوله‌های واقعی علیه معترضان سودانی را محکوم و به مقام‌های این کشور توصیه کرد به فوریت این حملات را متوقف کنند.

«مایا کاسیانچیچ» سخنگوی کمیسیون اتحادیه اروپا  نیز در بیانیه‌ای در واکنش به حمله نظامیان سودان به معترضان، از شورای نظامی این کشور خواست به حق اعتراض مردم احترام گذاشته و قدرت را به فوریت به غیرنظامیان واگذار کند.(جزئیات بیشتر)

این گزارش می افزاید، تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم نیز همچنان ادامه دارد و معترضان خواهان انتقال سریع قدرت به دولت مدنی هستند.

 آخرین اخبار از خارطوم حکایت از آن دارد که در جریان حمله به محل تحصن معترضان تاکنون 14 نفرکشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول