اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تحلیلگر صهیونیست: حماس منتظر انتخابات کنست نمی‌ماند

یکی از تحلیلگران نظامی ارشد رژیم صهیونیستی اعلام کرد، اوضاع نوار غزه خوب نیست و حماس که تا کنون منتظر تشکیل دولت بوده تا مذاکرات غیرمستقیم درباره آتش‌بس ازسرگرفته شود، دیگر منتظر انتخابات جدید نمی‌ماند.

تحلیلگر صهیونیست: حماس منتظر انتخابات کنست نمی‌ماند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امیر بوحبوط» تحلیلگر نظامی وب‌سایت صهیونیستی «واللا» هشدار داد، گروه‌های فلسطینی در نوار غزه مانند حماس و جهاد اسلامی منتظر انتخابات آینده کنست و تشکیل دولت جدید نمی‌مانند تا (پس از این انتخابات) مذاکرات غیرمستقیم میان دو طرف درباره آتش‌بس را از سر بگیرند.

در این گزارش آمده است، گروه‌های فلسطینی پس از برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی، منتظر تشکیل دولت بودند اما حالا که کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) منحل و موضوع برگزاری انتخابات مجدد مطرح شده (+)، حماس خواستار توضیحات از میانجی‌ها خواهد شد. اگر این توضیحات در آینده نزدیک ارائه نشود، تل‌آویو به زودی شاهد موضع گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، تنش در مرز غزه و شلیک راکت به عمق فلسطین اشغالی خواهد بود.

بوحبوط تأکید کرد: وضعیت اقتصادی نوارغزه بهتره نشده است، این وضعیت در طول چند ماه اخیر به دلیل کمک‌های مالی قطر، تعهدات سازمان ملل و دیگر طرف‌ها برای راه‌اندازی پروژه‌های اقتصادی، کمی بهبود پیدا کرده بود اما ارتش اسرائیل در جمعه پیش رو بار دیگر وارد «برهه آزمایش» خواهد شد.

از سوی دیگر «عاموس هرئیل» تحلیلگر روزنامه «هاآرتص» به آرامش نسبی در مرز نوار غزه اشاره کرد و نوشت: در هفته گذشته حدود هفت هزار نفر در تظاهرات در مرز غزه شرکت کردند اما نظارت شدید افراد وابسته به حماس مشخص بود تا این تظاهرات به مقابله مستقیم با نظامیان اسرائیلی نکشد. تفسیر این موضوع آن است که حماس منتظر کمک مالی بعدی قطر به مبلغ 30 میلیون دلار است؛ کمکی که به نظر می‌رسد هفته آینده دریافت خواهد کرد.

این تحلیلگر صهیونیست در ادامه هشدار داد که این آرامش در مرز نوار غزه «موقتی» است و به «چگونگی برداشت فلسطینی‌ها از واقعیت سیاسی اسرائیل» بستگی دارد. وی ادعا کرد: اگر حماس معتقد باشد که دولت اسرائیل به دلیل تصمیم برای انتخابات مجدد در ماه سپتامبر قابل باج‌خواهی بیشتر است اعمال فشار شدید در طول حصار غزه از سر گرفته خواهد شد.

درگیری ماه گذشته (اردیبهشت‌ماه) میان مقاومت در نوار غزه و رژیم صهیونیستی ظرف دو روز پایان یافت اما دو طرف یقین دارند که رویایی شدید دیگری نزدیک است. روزنامه «الاخبار» در گزارشی نوشت، گروه‌های مقاومت در نوارغزه یک هفته به میانجی‌‌ها فرصت داده‌اند تا بخش اساسی تفاهم‌ها را نهایی کنند (جزئیات بیشتر).

دو تحلیلگر مذکور درادامه به افزایش تنش‌های اخیر میان رژیم صهیونیستی و سوریه در پی شلیک دو موشک از سوریه به سمت  جولان و حملات شنبه و یکشنبه تل‌آویو به مناطقی در خاک سوریه پرداختند (جزئیات بیشتر).

بوحبوط درباره موشک‌های شلیک شده به جولان مدعی شد: نظام اسد، حزب‌الله و ایران دنبال ایجاد معادله جدیدی مقابل اسرائیل هستند و هدف آن است که جلوی نیروی هوایی اسرائیل برای هدف قرار دادن پایگاه‌ها در سوریه گرفته و اعلام شود ادامه این حملات، بهای سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت.

دو تحلیلگر مذکور افزودند، رژیم صهیونیستی برخورد موشک‌ها به جولان را غیرعمدی نمی‌داند که در نتیجه درگیری میان طرف‌های موجود در سوریه به صورت اتفاقی به سمت این منطقه آمده باشد.

هرئیل نوشت، ارتش سوری و نیروهای وابسته به ایران به شکلی کامل بر «بخش غیراشغالی جولان» تسلط دارند و این موشک‌ها می‌تواند به سمت شهرک‌های صهیونیستی در جولان هم شلیک شوند.

بوحبوط هم در این باره مدعی شد: دستگاه‌های امنیتی اسرائیل همچنان نتوانسته‌اند مشخص کنند چه کسی در پشت پرده شلیک دو موشک (در شنبه‌شب) بوده اما به نظر می‌رسد این اقدام، عمدی و مرتبط با نظام سوریه باشد.

علاوه بر حملات دو روز گذشته، تلویزیون سوریه بامداد امروز دوشنبه (به وقت تهران) از حمله به فرودگاه نظامی «التیاس» معروف به T-4 در حومه شرقی «حمص» خبر داد (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول