اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

قاهره خواستار خویشتنداری طرف‌های سودانی شد

وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای به حمله نیروهای امنیتی سودان به محل تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم واکنش نشان داد.

 قاهره خواستار خویشتنداری طرف‌های سودانی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای تأکید کرد که اوضاع سودان و تحولات آن را به دقت دنبال می‌کند.

قاهره به خانواده‌های قربانیان حمله به تحصن معترضان در خارطوم تسلیت گفته و برای زخمی‌ها نیز شفای عاجل از خداوند مسئلت کرد.

روزنامه سودانی «راکوبه»، در این بیانیه بر پایبندی همه طرف‌های سودانی به آرامش و خویشتنداری و نیز بازگشت به میز گفت‌وگوها با هدف تحقق خواسته‌های ملت سودان تأکید شده است.

مصر همچنین حمایت کامل از سودان در این شرایط حساس و کمک به آن برای ساختن آینده بهتر برای مردم سودان و برقراری ثبات، شکوفایی و رفاه این کشور را اعلام کرد.

منابع آگاه سودانی گزارش دادند که در جریان حمله به محل تحصن معترضان در خارطوم تا کنون ۱۴ نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شده‌اند در حالی‌که شورای نظامی مدعی است که تنها به متفرق‌سازی تحصن‌کنندگان در منطقه کلمبیا اقدام کرده است.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن شورای نظامی سودان قدرت را به دست گرفت که تا به امروز با خواسته معترضان برای انتقال قدرت به دولت مدنی مخالفت کرده است.

تحصن معترضان در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم با هدف درخواست انتقال سریع قدرت به دولت مدنی، ادامه دارد.

استمرار اعتراضات در حالی است که مذاکره شورای نظامی انتقالی با ائتلاف «قوی الحریة و التغییر» (گروه‌های خواهان آزادی و تغییر) درباره تشکیل شورای حاکمیتی و تعداد اعضای نظامی و غیرنظامی این شورا به بن‌بست رسیده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول