اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فریاد اعتراض صدها فرانسوی در واکنش به خشونت پلیس + عکس

مردم فرانسه با برگزاری تظاهراتی در پایتخت این کشور به استفاده پلیس از تسلیحاتی که منجر به نقص عضو مردم شده است، اعتراض کردند.

فریاد اعتراض صدها فرانسوی در واکنش به خشونت پلیس + عکس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از مردم با شرکت در تظاهراتی در پاریس - پایتخت فرانسه- به خشونت‌های پلیس اعتراض کردند و خواستار ممنوعیت استفاده نیروهای امنیتی از سلاح در جریان کنترل تظاهرات‌ها شدند.

بنابر گزارش شبکه خبری راشاتودی، مردم روز یکشنبه یعنی یک روز پس از اینکه بیست‌ونهمین شنبه اعتراض در فرانسه برگزار شد، با تجمع در مرکز پاریس به خشونت پلیس اعتراض کردند.

تظاهرات اخیر، نخستین تظاهرات مخالفان «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهورفرانسه موسوم به (جلیقه‌زردها) بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی اروپاست. آنهم در شرایطی که حزب اتحاد ملی «مارینه لو‌پن» با گرایش‌های ملی گرایانه توانست بیشترین آرا را کسب کند.

تظاهرات‌کنندگان در تظاهرات دیروز بنرهایی را با خود حمل می‌کردند که روی آنها تصاویری از افرادی که زخمی شده‌اند و یا در جریان تظاهرات‌های هفته‌‌های گذشته دچار نقص عضو شده‌اند، دیده می‌شد.

 

این تظاهرات در شرایطی برگزار شد که در طول چند ماه گذشته چندین تظاهرات در اعتراض به استفاده پلیس از تسلیحاتی مانند «فلش‌بال» برگزار شده است.

 

گروهی از  جلیقه‌زردها هم در این تظاهرات شرکت داشتند و هر کدام پلاکاردهای کوچکی با خود داشتند که بر روی آن‌ها به آسیب‌هایی که این افراد دیده‌اند، اشاره شده بود. مثلا روی آنها نوشته شده بود: «من حس بویایی‌ام را از دست دادم.» و «من در ۲۱ سالگی چشمم را از دست دادم.»

ممنوعیت از استفاده از سلاح فلش‌بال و وسیله‌ای موسوم به نارنجک گاز‌ اشک‌آور که دارای ۳۰ گرم تی‌. ان. تی است، از جمله خواسته‌های معترضان بود.

طبق اعلام یک گروه مخالف با خشونت‌های پلیس، حدود ۱۵۷ نفر از معترضان در پی استفاده از این تسلیحات به شدت زخمی شده‌اند. ۲۴ نفر از این افراد هم یکی از چشمان خود را از دست داده‌اند. پنج نفر هم از ناحیه دست دچار نقض عضو شده‌اند.

وزارت کشور فرانسه روز سیزدهم ماه می  (۲۳ اردیبهشت) اعلام کرده بود که در طول شش ماه که از تظاهرات گذشته است، دست‌کم دو هزار و ۴۴۸ نفر زخمی شده‌اند. منابع رسمی حاکی از این است که این آمار شامل معترضان جلیقه‌زرد است و علاوه بر این افراد، حدود هزار و ۷۹۷ نفر از نیروهای پلیس زخمی شدند.

مخالفان برنامه‌های اقتصادی ماکرون  از نوامبر سال گذشته  و پس از اینکه دولت وی اعلام کرد که مالیات بر سوخت را افزایش می‌دهد، هر هفته در پاریس و شهرهای مختلف این کشور تظاهرات می‌کنند. اگر چه در ادامه اعتراض‌های مردمی، دولت فرانسه وعده اصلاحات داد اما معترضان همچنان با ادامه تظاهرات‌ها بر ناخرسندی خود از شرایط موجود تاکید دارند.

استقرار شمار بالای نیروهای پلیس و توسل به خشونت با استفاده از ابزارهایی مانند سلاح فلش‌بال که به زخمی و نقص عضو شماری منتهی شد، از دیگر مواردی بود که آتش خشم معترضان را شعله‌ور کرده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای‌پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول