اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران: کاهش تصادفات در مازندران/راه اندازی مسیرهای دوچرخه در خیابان‌های مرکز مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با اشاره به کاهش تصادفات در مازندران، گفت: مسیرهای دوچرخه در خیابان‌های انقلاب، قارن و فرهنگ در مرکز مازندران تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران: کاهش تصادفات در مازندران/راه اندازی مسیرهای دوچرخه در خیابان‌های مرکز مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی باقری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نیروی انتظامی رسالتی بر عهده دارد و آن حفاظت از جان مردم است، اظهار کرد: در سه ماه سال گذشته ۱۷۷ میلیون تردد در استان داشتیم که در مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

وی به رتبه دوم  مازندران در کاهش تصادفات در سال ۹۷ اشاره کرد و افزود: بیش از ۳ هزار نکته آموزشی استفاده و در رسانه‌ها منتشر شده است که بخش مهمی از این کاهش تصادفات به رسانه‌ها مربوط می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران به مجهز شدن ۹ هزار راننده و بالغ بر ۴۴۷ هزار نفر به آموزش عمومی کاهش ترافیک و تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: 
آموزش برای ما در اولویت کارها قرار داد، ۱۶۳ نقطه حادثه‌خیز داشتیم که ۱۳ درصد آن نقاط آشکارسازی و همین امر باعث کاهش ۱۱ درصدی تصادفات شده است.


این مسؤول با بیان اینکه با برنامه‌ریزی مدون باید در سال ۹۸ نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش تصادفات داشته باشیم، خاطرنشان کرد: رسانه‌ها عملکرد نیروی انتظامی را به عنوان شاخص در نظر داشته باشند، در سال جاری دومین برنامه  این است که همه فرمانداران و شهرداران و راه و شهرسازی در ۲۰ درصد کاهش تصادفات نقش‌آفرین و مسؤولان شهرستانی و استانی باید پاسخگوی تصادفات جاده‌ای و شهری باشند.


باقری با اشاره به  ۲۲ درصد تصادفات فوتی و جرحی در استان بیان کرد: یک‌هزار نیرو ، ۱۰۰ دستگاه خودرو و ۷۰ موتورسیکلت با توجه به تعطیلات خرداد و تردد زیاد و افزایش مسافر به‌کارگیری می‌شود.

وی افزود: فراوانی تصادفات در سال گذشته به چهار عامل واژگونی خودرو، سرعت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم بوده است و عابران پیاده با ۴۱ درصد و راکبان موتورسیکلت با ۲۹ درصد، عامل اصلی تصادفات در مازندران بودند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران با توصیه به رانندگان بیان کرد: رانندگان سبقت غیرمجاز نداشته باشند، رعایت حقوق شهروندی جلوی بسیاری از ناهنجاری‌ها و تصادفات را می‌گیرد.

این مسؤول در سال گذشته ۱۷۷ میلیون تردد  در استان داشتیم،گفت: در ساری ۵۴ دوربین نظارتی نصب شده و روزانه  متخلفان اعمال قانون می‌شوند.

باقری با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴۸ نفر درون شهری فوتی و  ۴ هزار و ۲۶ فقره تصادف جرحی داشتیم که با ۲۰ درصد کاهش تصادفات همراه بوده است، افزود: ۴۱ درصد عدم توجه به جلو، ۳۱ درصد عدم توجه به حق تقدم، ۹ درصد در حوزه درون شهری ، ۱۹ درصد سرعت غیرمجاز بوده است، فراوانی ساعت تصادفات در ۴چهار شهر بزرگ مازندران ۹ تا ۱۲ شب است.

وی با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده فقط بهره‌برداری تبلیغاتی شده  و تا پایان سال چندین پل عابر پیاده مکانیزه می‌شود، افزود:  چهار دستگاه خودور کنترل نامحسوس در ساری، قائم‌شهر و آمل و بابل وجود دارد و نزدیک به ۵۴ نفر از مسؤولان ادارات به عنوان پلیس نامحسوس فعالیت دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران خاطرنشان کرد: در ساری علاوه بر نصب دوربین سه خودرو، گشت‌های نامحسوس وجود دارد و هر شب ۵ تا ۷ خودرو توقیف می‌شوند و با افزایش گشت‌های نامحسوس مشکلات در ساری کاهش می‌یابد.

این مسؤول با بیان اینکه باید با استفاده از فرهنگ دوچرخه‌سواری به محیط زیست و هوای پاک کمک شود، افزود: در خیابان انقلاب، قارن و فرهنگ ساری مسیر دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شد تا یک‌ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/86041/ج
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول