اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

جرائم مهم و خشن در کرمانشاه به حداقل رسیده است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه گفت: با تلاش‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه پلیس و البته همراهی و همکاری مردم، جرائم مهم و خشن در کرمانشاه به حداقل رسیده و امروز در بسیاری از شاخص‌ها جزو استان‌های برتر هستیم.

جرائم مهم و خشن در کرمانشاه به حداقل رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سردار‌ منوچهر امان‌اللهی ظهر امروز در دیدار با عبدالرضا مصری نماینده مردم کرمانشاه و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اینکه عنوان می‌شود کرمانشاه جزو امن‌ترین استان‌های کشور است، موضوعی است که در ارزیابی‌های صورت گرفته توسط ستاد کل، ناجا و در بخش‌های مختلف به اثبات رسیده است.

وی ادامه داد: مواردی مانند مرزی بودن و داشتن نرخ بیکاری بالا، ناخودآگاه شرایط را برای ایجاد برخی جرائم فراهم می‌کند، اما با این حال اقدامات صورت گرفته در راستای رفع و کشف آن‌ها سبب شده تا امنیت این استان هیچگاه با چالش مواجه نشود.

رئیس پلیس استان کرمانشاه تصریح کرد: امنیت مقوله بسیار مهمی است که هزینه‌بردار است و اگر می‌خواهیم شهروندانمان از این نعمت گوارا برخوردار باشند نباید محدودیتی در تامین این هزینه‌ها قائل شویم.

امان‌اللهی گفت: علاوه بر هزینه کردن برای امنیت‌آفرینی، باید حمایت‌های مادی و معنوی لازم نیز از پلیس صورت گیرد تا ماموران انتظامی با فراغ بال و آسودگی خاطر به ماموریت‌های محوله بپردازند.

وی همچنین خواستار واگذاری اختیارات بیشتر به پلیس در برخورد با مجرمان شد و افزود: به نظر می‌رسد بسیاری از قوانین موجود در برخورد با مجرمان بازدارنده نیست و بسیاری از آن‌ها، پس از مدتی حبس کشیدن دوباره به سمت کارهای خلاف کشیده می‌شوند.

امان‌اللهی در پایان با تبریک انتخاب عبدالرضا مصری به عنوان نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، وی را جزو مسؤولان کاردان و بادرایت کشور خواند و گفت: امیدوارم این انتخاب سبب خیر و برکت بیشتر برای کرمانشاه و مجموعه فرماندهی انتظامی استان شود.

* نیروی انتظامی نماد اقتدار و امنیت جامعه است

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مجاهدانه کارکنان پلیس در جامعه، از نیروی انتظامی به عنوان نماد اقتدار و امنیت جامعه یاد کرد و اظهار داشت: خدمات و تلاش‌های پلیس بر هیچ‌کسی پوشیده نیست.

عبدالرضا مصری گفت: امروز در سایه این تلاش‌های مخلصانه، شاهد وجود امنیتی مطلوب و پایدار در کل کشور هستیم.

وی افزود: نقش پررنگ پلیس در امنیت‌آفرینی بر هیچ‌کسی پوشیده نیست؛ امنیتی که سبب توسعه، عمران و آبادانی می‌شود.

مصری با تاکید بر اینکه ماموارن پلیس به خوبی وظایف خود را انجام می‌دهند، گفت: در عین حال گسترش چتر امنیتی در جامعه مستلزم همکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای امنیتی و عموم شهروندان است.

نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چند ارگان و دستگاه هستند که بیشترین تعامل و ارتباط را با مردم دارند، افزود: یکی از آن‌ها نیروی انتظامی است که روزانه با طیف وسیعی از مردم سروکار دارد و باید به مراجعات و مشکلات آن‌ها رسیدگی کند.

وی در ادامه با بیان اینکه توقع از پلیس بسیار بالاست، ادامه داد: برای هر کاری نباید انتظار داشته باشیم ماموران انتظامی ورود پیدا کنند، بلکه می‌توان با انجام کارهای فرهنگی موضوعی را مدیریت و نتیجه لازم را نیز گرفت.

مصری خاطرنشان کرد: یکی از توقعات عمومی و انتظارات همیشگی از پلیس مبارزه و برخورد با مصادیق روزه‌خواری در ماه مبارک رمضان و بدحجابی بوده است در حالی که راه‌های دیگری نیز وجود دارد و همه مسؤولان و عموم شهروندان نسبت به این قضایا مسؤول هستند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مبارزه با بدحجابی و روزه‌خواری در جامعه تنها پلیس نیست، این‌ها معضلات فرهنگی هستند که نباید نگاهی انتظامی به آن‌ها داشت، بلکه باید با دیده‌ای فرهنگی به آن نگریست و در صدد رفعشان برآئیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش، به امنیت موجود در استان کرمانشاه نیز اشاره و بیان کرد: امروز آنچه که معلوم و مسجل است رضایتمندی اقشار مختلف مردم از امنیتی است گه توسط پلیس تحت مدیریت سردار امان‌اللهی ایجاد شده است.

مصری در پایان، گفت: امروز در سایه تلاش‌های مستمر و مجاهدانه پلیس، کرمانشاه به یکی از امن‌ترین استان‌های کشور تبدیل شده که جای قدردانی دارد.

در این دیدار همچنین، سردار علیرضا مرزبانی، جانشین، حجت‌الاسلام ابراهیم حسینی رئیس عقیدتی سیاسی، سرهنگ‌ مجتبی سمایی رئیس حفاظت اطلاعات، سرهنگ‌ حمیدرضا نورایی معاون حقوقی و سرهنگ‌ محسن سهرابی رئیس دفتر فرماندهی انتظامی استان حضور داشتند

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول