اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

پیش‌بینی تحقق 30 درصد درآمد کشور از مالیات در سال‌ جاری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: امسال 30 درصد بودجه ۴۴۰ هزار میلیارد تومانی کشور از مالیات، تحقق می‌یابد.

پیش‌بینی تحقق 30 درصد درآمد کشور از مالیات در سال‌ جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گچسارا،ن غلامرضا تاجگردون در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دولت در بودجه سالجاری  بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده است، گفت: از این میزان ۱۲۵ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان امور مالیاتی کشور و ۲۵ هزار میلیارد تومان نیز ازسوی گمرک و ورودی کالا تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه  از مجموع  ۴۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد نقدی دولت، قریب بر ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از سوی سازمان امور مالیاتی و گمرک تأمین می‌شود، گفت: از این میزان درآمد نقدی کشور مبلغ  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان درآمد نفتی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: این افزایش درآمد مالیاتی نشان می‌دهد که درآمد مالیاتی در مقایسه با درآمد نفتی رشد داشته است.

تاجگردون با اشاره به اینکه پیش‌بینی  30 درصد بودجه ۴۴۰ هزار میلیارد تومانی امسال از مالیات، تحقق یافته است، گفت:این میزان  نشان از توسعه منابع درآمدی پایدار در تدوین بودجه سالانه کشور است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه تصریح کرد: از مهمترین رویکرد دولت در سالجاری کاهش اتکا به درآمد نفتی بوده است.

تاجگردون  خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال جاری به حوزه ورزش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نگاه ویژه‌ای دارد که این امر از نکات مثبت بودجه است.

 انتهای پیام/82031/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول