اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

برهم صالح: عراق خواستار اجتناب از درگیر‌ی‌های منطقه‌ای است

رئیس‌جمهور عراق و کاردار سفارت آمریکا در بغداد ضمن دیدار با یکدیگر درباره آخرین تحولات منطقه و جهان و همچنین روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر کردند.

برهم صالح: عراق خواستار اجتناب از درگیر‌ی‌های منطقه‌ای است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ‌پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق یکشنبه شب با انتشار بیانیه‌ای گفت که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق و «جوی هود» کاردار سفارت آمریکا در بغداد درباره آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی رایزنی کردند.

به گزارش السومریه نیوز،‌ دو طرف عراقی و آمریکایی در این دیدار بر لزوم گسترش همه جانبه روابط دوجانبه عراق - آمریکا تاکید کردند.

رئیس‌جمهور عراق در این دیدار که در کاخ السلام بغداد صورت گرفت، با اشاره به اهمیت حل مشکلات از طریق گفتمان سازنده و اجتناب از سیاست جنگ و دو قطبی سازی گفت: «عراق خواستار کناره‌گیری از هرگونه درگیری و آشوب منطقه‌ای است».

صالح افزود: «موضع عراق در قبال بحران‌های منطقه‌ای روشن بوده و رابطه متوازن مبتنی بر احترام متقابل به حاکمیت‌ کشورها حائز اهمیت است».

رئیس‌جمهور عراق پیش از این هم خواستار دور نگه داشتن عراق از هرگونه درگیری منطقه‌ای و تبدیل نشدن آن به محل درگیری‌ها شده بود.

برهم صالح در ابتدای دوران تصدی سمت ریاست جمهوری در دیدار با سفرای اروپایی بر «ضرورت حمایت از دولت آتی و دور نگه داشتن عراق از بار تنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و فعال کردن توافق‌نامه همکاری و شراکت میان عراق و  اتحادیه اروپا» تاکید کرده بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول