اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

بررسی سلامت دانش آموزان چینی با ربات

به زودی در بیش از 2000 مرکز پیش دبستانی در چین از ربات هایی ويژه به منظور بررسی سلامت دانش آموزان استفاده خواهد شد.

بررسی سلامت دانش آموزان چینی با ربات

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسلش گیر، ربات های یادشده که طراحی شاد و کودکانه ای دارند نه تنها بچه ها را نمی ترسانند، بلکه از فناوری های جدید برای شناسایی نشانه های هرگونه بیماری در بچه ها بهره می گیرند.

اگر رباتی با بررسی یک دانش آموز به بیمار بودن وی شک کند، اپراتور خود را از موضوع مطلع می کند تا وی بتواند موضوع را ارزیابی کرده و در مورد اینکه آیا باید وی به منزل فرستاده شود یا خیر، تصمیم بگیرد.

 

برای استفاده از این ربات، بچه ها تنها باید صورت، چشمان، گلو و دستانشان را به آن نشان بدهند و حسگرهای تعبیه شده بر روی ربات با بررسی این اعضای بدن و دمای بدن وی در مورد سلامت دانش آموز تصمیم می گیرند.

هدف اصلی از استفاده از ربات یادشده جلوگیری از گسترش بیماری های واگیردار و عفونی در مدارس به خصوص در فصول سرد سال اعلام شده است. سرعت بالای ربات های یادشده برای بررسی وضعیت سلامت هزاران دانش آموز از جمله دیگر مزایای آنها محسوب می شود.

البته برخی کارشناسان نگران نقض حریم شخصی دانش آموزان و جمع آوری انبوه اطلاعات در مورد آنها از طریق این ربات ها هستند و مشخص نیست اطلاعاتی که بدین شیوه جمع آوری می شود  چگونه نگهداری می شود و چه تضمینی وجود دارد که این داده ها به دست هکرها نیفتد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول