اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اصفهان در خرداد ماه 2 روز نارنجی شد

شهر اصفهان از ابتدای سال 98 به امروز 16 روز هوای پاک، 56 روز هوای سالم و 2 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است و امروز با میانگین شاخص کیفی 65 در محدوده زرد قرار دارد.

اصفهان در خرداد ماه 2 روز نارنجی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهر اصفهان از ابتدای سال 98 به امروز 16 روز هوای پاک، 56 روز هوای سالم و 2 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است که از این تعداد، 10 روز هوای سالم و 2 روز هوای ناسالم مربوط به خرداد ماه است و طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 7 صبح امروز با میانگین شاخص کیفی 65، در محدوده زرد قرار دارد.

اصفهان 4 روز هوای پاک را در اردیبهشت تجربه کرد

شهر اصفهان اردیبهشت ماه را با 4 روز هوای پاک و 27 روز هوای سالم پشت سرگذاشت و 12 روز از ورود آن به خرداد ماه می‌گذرد که در این 12 روز تاکنون روزهای پنجم و دهم خرداد ماه، هوای ناسالم برای گروه‌های حساس را تجربه کرده است و طبق اعلام اداره هواشناسی مبنی بر پایداری نسبی جوی اصفهان در روزهای پایانی هفته جاری که مصادف با تعطیلات چند روزه است، احتمال افزایش آلاینده‌های جوی در اصفهان وجود دارد.

در بین ایستگاه‌های پایش کیفی هوای شهر اصفهان طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 7 صبح امروز، ایستگاه میدان احمدآباد  با شاخص 82 آلوده‌ترین ایستگاه و پس از آن به ترتیب ایستگاه‌های بزرگراه خرازی با شاخص 65، خیابان رودکی با شاخص 62، چهارباغ خواجو با شاخص 60 و خیابان استانداری با شاخص 57 همگی در محدوده زرد هستند و حدود 7 روز است که برای ایستگاه‌های خیابان دانشگاه و خیابان پروین شاخصی ثبت نشده است.

وضعیت شهرستان‌های استان اصفهان نیز در روزهای اخیر مشابه وضعیت شهر اصفهان بوده است و طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 7 صبح امروز، آلوده‌ترین شهرستان استان، زرین‌شهر با شاخص 90 بود و پس از آن به ترتیب شهرستان‌های خمینی‌شهر با شاخص 87، مبارکه با شاخص 72، سجزی با شاخص 70 و شاهین‌شهر با شاخص 55 و همگی در وضعیت هوای سالم قرار دارند و لی برای شهرستان‌های دولت‌آباد و نجف‌آباد شاخصی ثبت نشده است.

شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از 10 میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از 2.5 میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را تبدیل به یک عدد بدون واحد کرده و وضعیت آلودگی هوا را در سطوح مختلف نشان می‌دهد.

به گزارش فارس، بر اساس شاخص آلودگی هوا، این شاخص از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم، 301 تا 500 خطرناک است.

انتهای پیام/63112/ص20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول