اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تاثیر منفی زندگی در فقر بر رشد مغزی کودکان

نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد کودکانی که در فقر و با سختی و تنگدستی زندگی می کنند از نظر رشد مغزی نیز آسیب می بینند و این مساله بر رفتار آنها در آینده نیز تاثیر منفی می گذارد.

تاثیر منفی زندگی در فقر بر رشد مغزی کودکان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مدیکال نیوز،  نتایج یک بررسی علمی نشان می دهد کودکانی که در فقر و با سختی و تنگدستی زندگی می کنند از نظر رشد مغزی نیز آسیب می بینند و این مساله بر رفتار آنها در آینده نیز تاثیر منفی می گذارد.

علاوه بر زندگی در فقر رویدادهایی همچون یک سانحه بد، تصادف های شدید رانندگی و همین طور سواستفاده ها و مزاحمت های جنسی در سنین پایین رشد مغز کودکان را مختل می کند.

این امر هم تکامل مغز را به تاخیر انداخته و هم موجب می شود رشد برخی قسمت های مغز به موقع رخ نداده و گاهی برای همیشه ناممکن شود. از جمله دیگر مشکلات ناشی از این امر می توان به اختلالات روانی مانند افسردگی، اضطراب و غیره اشاره کرد.

پژوهش یادشده که در دانشگاه فیلادلفیا صورت گرفته، ضرورت توجه به محیط رشد کودکان در سنین پایین را بیش از گذشته اثبات می کند. بر همین اساس دولت ها باید شرایطی را تدارک ببینند که حداقل کودکان در فقر و تنگدستی به سر نبرده و حداقل نیازهای روزمره شان تامین شود. همچنین باید تلاش شود از وارد آمدن ضربات روحی و روانی به کودکان تا حد امکان جلوگیری شود.

محققان این طرح هشدار می دهند که بی توجهی به این موضوع منجر به شکل گیری زنان و مردانی در اجتماع همراه با ناهنجاری های مغزی و روانی شده و آنان این ناهنجاری ها را به نسل های بعد از خود نیز منتقل می کنند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول