اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

درخواست یک کارگردان تئاتر برای افزایش سالن‌های تئاتر مشهد/کار بعدی‌ ما موزیکال خواهد بود

محمد نیازی، کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: یکی از درخواست‌های مهم ما از مدیران فرهنگی افزایش سالن‌های نمایش مشهد است که می‌تواند انگیزه هنرمندان تئاتری مشهد را برای اجرای کارهای برجسته بیشتر کند.

درخواست یک کارگردان تئاتر برای افزایش سالن‌های تئاتر مشهد/کار بعدی‌ ما موزیکال خواهد بود

محمد نیازی،‌کارگردان برگزیده ادوار قبل جشنواره تئاتر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد: برای اجرای نمایش جدید در حال تصمیم‌گیری هستیم. چند کار را در نظر داریم که اولویتمان اجرای یک نمایش موزیکال در تئاتر شهر مشهد است.

وی در این باره گفت: این نمایش هم چون کار «پیانیستولوژی» که برگزیده جوایز زیادی در  جشنواره فجر دو سال گذشته شد، یک کار با هزینه و عوامل زیاد است.

وی در ادامه افزود: پس از اجرای موفق نمایش «آیراک» در تهران و مشهد، اگر قرار باشد مجدد این کار را به صحنه ببریم، در تهران این کار را انجام خواهیم داد.

نیازی درباره شرایط اجرای نمایش در شهر مشهد گفت: وضعیت مثل قبل است و تغییر زیادی نکرده، ضمن اینکه هزینه‌های بالای تولید نمایش‌ها و حمایت کم کار را برای گروه‌ها دشوار می‌کند. 

وی با تأکید بر اینکه وضعیت بلک باکس‌ها و سالن‌های تئاتر مشهد تغییری نکرده، یادآور شد: متأسفانه سازوکار درستی برای افزایش سالن‌های نمایش در شهر مشهد چیده نشده است.

نیازی درباره استقبال از نمایش‌ها در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد گفت: هر نمایشی که کیفیت خوبی در این سالن داشته باشد ،‌ تماشاگر خود را دارد منتها بهرحال عدم تبلیغات شهری و محدودیت آن با توجه به هزینه‌های تولید بالا عموما گروه‌ها را به ضرر می‌رساند.

وی همچنین یادآور شد: مشهد در عرصه موسیقی، سینما و تئاتر همیشه مهم بوده و هنرمندان زیادی هم در این عرصه فعال بوده‌اند. گروه‌های تئاتری مستعدی در مشهد وجود دارند که آینده روشنی دارند و اگر بتوانند و شرایط داشته باشند استعدادشان شکوفا می‌شود و باعث رونق جریان تئاتر و دیگر هنرهای مشهد می‌شوند این جوانان نیاز به حمایت مدیران فرهنگی دارند. درصورتی که مسئولان به فکر افزایش سالن‌های نمایشی باشند این به شکوفایی تئاتر مشهد می‌انجامد.

نیازی در پایان گفت: دغدغه گروه نمایشی ما کارهای موزیکال و اپراست و تمرکزمان را در این عرصه گذاشته‌ایم و امیدواریم کارهای جدید نیز به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول