اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جزئیات هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ در ایران/ آثار ۲۰ کشور به نمایش در می‌آید

سومین دوره «هفته فیلم اروپایی» در ۸ شهر ایران و با نمایش فیلم‌هایی از ۲۰ کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی گروه سینمایی «هنر و تجربه»، سومین دوره هفته فیلم اروپایی کار مشترکی از گروه سینمایی «هنر و تجربه» و اوینیک ایران (موسسات ملی فرهنگی اتحادیه اروپا) رسماً از روز شنبه ۱۸ خردادماه در خانه هنرمندان ایران آغاز به کار می‌کند.

مقامات ایرانی و رییس اوینیک تهران هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ را با حضور سفرای کشورهای اروپایی، فیلمسازان و کارگردانان ایرانی و اروپایی افتتاح خواهند کرد و در ادامه مراسم افتتاحیه، دو فیلم «دره تاریک» از اتریش و «ارتش خاموش» از هلند برای حاضران به نمایش در می‌آید.
درسومین دوره هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ که تا ۲۷ خردادماه برگزار می‌شود، ۲۰ فیلم برجسته اروپایی در سینماهای ۸ شهر ایران شامل بابل، اصفهان، کرمان، کیش، مشهد، تبریز، تهران و شیراز به نمایش در می‌آیند.
این فیلم‌ها از کشورهای اتریش، بلغارستان، بلژیک، قبرس، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، نروژ، هلند، لهستان، پرتغال، سوئد، اسلوونی، اسلواکی، اسپانیا، سوییس و انگلستان انتخاب و نمایش داده خواهند شد.
همچنین سینماهای خانه هنرمندان ایران واقع در تهران، پردیس گلستان شیراز، پردیس هویزه مشهد، پردیس ستاره‌باران تبریز، پردیس سیتی‌سنتر اصفهان، سینمالبخند کیش، تماشاخانه پارس کرمان و سالن سینمای «هنر و تجربه» بابل با هفته فیلم اروپایی ۲۰۱۹ مشارکت خواهند کرد.
در بخش جنبی هفته فیلم، ۵ کارگاه با حضور تهیه کنندگان و کارگردانانی از کشورهای قبرس، هلند و سوییس با موضوع فیلم‌های هنری و تولید مشترک در شهرهای تهران، شیراز، اصفهان و مشهد برگزار خواهد شد. برای اجرای این برنامه‌ها ادارات کل ارشاد استان‌ها همکاری کرده‌اند.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول