اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات ضد صهیونیستی در نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی

هزاران نفر از اهالی نیجریه، آفریقای جنوبی و کنیا با برپایی تظاهراتی به مناسبت روز جهانی قدس، خاتمه اشغال فلسطین را خواستار شده و طرح دولت آمریکا موسوم به معامله قرن را «امپریالیستی» خواندند.

تظاهرات ضد صهیونیستی در نیجریه، کنیا و آفریقای  جنوبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از اهالی نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی روز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس با حضور در خیابان‌ها، همبستگی خود را با مردم  مظلوم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی نشان دادند.

 به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» در نیجریه، شرکت کنندگان در تظاهرات روز جهانی قدس در «یوبه»، «کاتسینا» و «سوکوتو» تجمع کردند. تظاهرات مشابه دیگری نیز در مسجدی در شهر «آبوجا» پایتخت این کشور صورت گرفت و مردم  خاتمه اشغال فلسطین از سوی (رژیم) اسرائیل را خواستار شدند و از «محمد بوهاری» رئیس جمهور این کشور نیز بابت عادی سازی روابط با تل‌آویو انتقاد کردند.

 بر اساس این گزارش، دولت نیجریه از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دعوت کرده تا در روز استقلال این کشور (روز دموکراسی) که قرار است 12 ژوئن (22 خرداد) برگزار شود، شرکت کند.

 در شهر «مومباسا» در کنیا نیز تظاهرکنندگان از دولت ترامپ بابت طرح موسوم به «معامله قرن» انتقاد کرده و آن را «توافقی امپریالیستی» خواندند. تظاهرات کوچکتری نیز در شهر «نایروبی»، پایتخت کنیا برگزار شد.

 

 

بر اساس این گزارش، در «ژوهانسبورگ» واقع در آفریقای جنوبی نیز تظاهرکنندگان با تجمع در مقابل شورای شهر خواستار تعییر نام یک خیابان « Sandton Drive» به نام «لیلا خالد» نماد مقاومت فلسطین شدند.  تظاهرات مشابهی نیز در شهر «کیپ تاون» صورت گرفت.

روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هرساله در ایران و برخی  کشورهای جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و اعتراض به رژیم اشغالگر قدس برگزار می‌شود.

 انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول