اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با داروفروشان دست‌فروش برخورد جدی داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: نیروی انتظامی باید با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت با داروفروشان دست فروش در مرکز شهر برخورد جدی داشته باشند تا شاهد اتفاقات ناگوار در استان نباشیم و همچنین در زمینه داروهای مواد مخدر نیز اطلاعات کامل را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.

نیروی انتظامی آذربایجان‌غربی با داروفروشان دست‌فروش برخورد جدی داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، علی مصطفوی امروز در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی که با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی در سالن همکف استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته مشکلات عدیده‌ای در زمینه بهداشت و درمان در کشور وجود داشت که با پیشرفت علم بسیاری از بیماری‌ها در کشور کاهش یا ریشه‌کن شد.

وی افزود: سال گذشته تعدادی از افراد در استان بر اثر مصرف مشروبات الکی دست‌ساز مسموم شده و جان خود را از دست دادند و بنابر گزارش‌ها آمار مصرف آن رو به افزایش است بنابراین باید سازمان صنعت، معدن و تجارت در این زمینه نظارت بیشتری داشته تا از روند آن جلوگیری شود.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی آذربایجان‌غربی در خصوص فعالیت‌های عطاری‌ها در سطح استان اظهار کرد:  امروزه با وجود فراوانی داروهای شیمیایی، استفاده از گیاهان داروی در حال افزایش است و باید علوم پزشکی از طریق واحدهای قضایی بر فعالیت‌های گیاهان داروی نظارت کافی داشته باشند.

وی گفت: علاوه بر آن نیروی انتظامی باید با همکاری صنعت، معدن و تجارت با داروفروشان دست فروش در مرکز شهر برخورد جدی داشته تا شاهد اتفاقات ناگوار در استان نباشیم و همچنین در زمینه داروهای مواد مخدر نیز اطلاعات کامل را در اختیار خانواده‌ها قرار دهند.

مصطفوی اطلاع‌رسانی به والدین در خصوص انواع  داروهای مواد مخدر، نحوه مصرف و عوارض مواد مخدر را برای پیشگیری ضروری دانست و گفت: اطلاع‌رسانی صحیح و مستمر از طریق رسانه‌های عمومی به ویژه صدا و سیما و برگزاری دوره‌های آموزش خانواده توسط مدارس و دانشگاه علوم پزشکی در مهار بحران بسیار تاثیرگذار است.

انتهای پیام/61030/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول