اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

گزارش نهایی سازمان بازرسی در خصوص سیل گلستان تا پایان خرداد آماده می‌شود

دادستان گلستان از آماده شدن گزارش نهایی سازمان بازرسی در خصوص سیل گلستان تا پایان خرداد خبر داد و گفت: در کنار سازمان بازرسی، در دادستانی مرکز استان هم مشغول جمع آوری مستندات هستیم.

 گزارش نهایی سازمان بازرسی در خصوص سیل گلستان تا پایان خرداد آماده می‌شود

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام والمسلمین سیدرضا سید حسینی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان در نشست با جامعه دانشگاهی گفت: اصل کار پرونده سیل برعهده سازمان بازرسی گذاشته شده است و طبق گزارش آن‌ها کار قضایی انجام خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان افزود: سازمان بازرسی اعلام کرده تا پایان خرداد گزارش نهایی آماده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار سازمان بازرسی، در دادستانی مرکز استان هم مشغول جمع آوری مستندات هستیم و در این زمینه از مستندات و نظر‌های کارشناسی دانشگاه‌ها هم استفاده می‌کنیم.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین سیدحسینی، اقداماتی که باید در زمان قبل، هنگام و بعد از سیل توسط دستگاه‌های مختلف انجام می‌شد و از آن غفلت شده مورد رسیدگی قرار گرفت و از مدیران دستگاه‌های مربوط خواسته شده تا دفاعیات خود را ارائه کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با بیان اینکه آسیب شناسی سیل طبق گفته رئیس قوه قضاییه مد نظر است، ادامه داد: در زمان بحران تنها به تذکر بسنده کردیم، اما هنگام سیل دوم که مشاهده شد با وجود پیش بینی‌ها برخی از دستگاه‌ها پای کار نیستند آن‌ها را احضار و تذکر دادیم که سبب تسریع در روند خدمات رسانی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال دانشجویان درباره برخورد با فساد گفت: برخی از ادارات مانند اداره مالیات و شهرداری‌ها گلوگاه فساد هستند و باید فرآیند‌ها و روش‌ها در این دستگاه‌ها اصلاح شود تا از تکرار برخی از تخلفات جلوگیری کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحسینی با بیان این که دادستانی به شناسایی و از بین بردن ریشه فساد‌های اقتصادی و زمین‌خواری توجه دارد گفت: یکی از معاونت‌های دادستانی مسئول رسیدگی به پرونده‌های منابع طبیعی است و از منابع طبیعی خواسته ایم در مدت یک سال برای همه زمین‌های خود که جزو منابع ملی و در حاشیه شهر‌ها است سند تهیه کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان افزود: سال گذشته برای ۵۰ هکتار در اراضی پلاک ۱۲ در ناهارخوران و صیاد شیرازی سند به نام منابع طبیعی صادر شد و از این پس کسی نمی‌تواند در این مناطق زمین خواری کند.

وی ادامه داد: در این ۵۰ هکتار بیش از ۳۰ مورد سند صادر شده بود که درخواست کردیم این اسناد باطل شود و همچنین برای صدور سند در شهرک تالار به میزان ۲۰ هکتار به نفع برای منابع طبیعی اقدام شده و این مهم را در زیارت و ناهارخوران دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول