اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

غلامی: تحریم‌ها در ابتدای انقلاب موجب پیشرفت بیش‌تر ایران در عرصه علم و فناوری شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با وجود آنکه در سال‌های اولیه انقلاب در تحریم قرار داشتیم، کسب علم و فناوری موثر واقع شد و محققان توانستند وجوه مختلف علم و دانش را بیاموزند و به این وسیله در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند.

غلامی: تحریم‌ها در ابتدای انقلاب موجب پیشرفت بیش‌تر ایران در عرصه علم و فناوری شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز  در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با امام راحل که در مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت:این جمع به عنوان نماینده بزرگ دانشگاهیان در حرم مطهر امام (ره) حضور پیدا کرده است تا با امام خمینی و آرمان‌های آن حضرت تجدید میثاق کنیم  و به همگان اعلام کنیم که در تحقق اهداف امام که همان تحقق اهداف اسلام است، تا آخر ایستاده ایم.

وی افزود: فرهیختگان ، اندیشه ورزان جامعه هستند و درکنار علما قرار می‌گیرند. خداوند از فرهیختگان و دانشمندان قول گرفته که در راستای رفع ظلم و مقابله با ظالم کمک کنند. به همین دلیل باید اندیشه و تفکر انقلابی را در کنار آرمان های انقلاب  در شرایطی کنونی حفظ کرد.بر همین اساس، اندیشه ورزان و محققان در این راستا نقش زیادی دارند‌.

غلامی اضافه کرد: تغییر نسل ها به عنوان یک جریان طبیعی است اما اینکه بتوانیم امکانات محققان را بروز کنیم، وظیفه بزرگی است که بر عهده دلسوزان اسلام  و کسانی که  زمان بسیاری‌را برای علم صرف کرده‌اند؛است. بعد از انقلاب، دانشگاه‌ها و مراکز علمی ایران  در مسیر درست و به شکل پویا گسترش‌پیدا کرده‌اند. در کنار آن،  زمینه حضور در حوزه علمیه برای جوانان نیز فراهم شد.

وی تأکید کرد: با وجود آنکه در سال های اولیه انقلاب در تحریم قرار داشتیم، کسب علم و فناوری موثر واقع شد و محققان توانستند وجوه مختلف علم و دانش رابیاموزند و به این وسیله در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنند. همچنین، در بخش‌های مختلف علی رغم محدودیت‌های شدید، دستاورد قابل توجهی‌در جهان داشته‌ایم که همین امر نشانگر  این است که تلاش  مردم در حوزه علم و دانش نتیجه داده است.

وزیر علوم  درپایان خاطرنشان کرد: این تجدید‌پیمان با امام(ره)  موجب می شود که تک تک ما وظایف خود را با نگاه انقلابی و آینده نگارانه از یاد نبرده و جلو ببریم .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول