اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

نامه قوه قضائیه به اعتراض رئیس کانون وکلای دادگستری/امشب وکلا با رئیسی دیدار می‌کنند

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از دیدار امشب جامعه وکلا با رئیس قوه قضائیه خبر داد و گفت: دعوت‌نامه رسمی به کانون‌های وکلای دادگستری ارسال شده است.

نامه قوه قضائیه به اعتراض رئیس کانون وکلای دادگستری/امشب وکلا با رئیسی دیدار می‌کنند

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، گفت: رئیس قوه قضاییه در ادامه رویکرد تعاملی خود با جامعه حقوقدانان و وکلا امشب نشستی با وکلا و مدیران نهاد وکالت خواهد داشت.

وی ادامه داد: دعوت از وکلا به بخشی که متولی امور وکلای قوه است سپرده شد تا به واسطه هم‌زبانی بیشتر، رعایت شأن متناسب با اقتضائات صنفی رعایت شده باشد. به همین منظور بارها با رئیس کانون وکلای مرکز و رئیس اتحادیه کانون‌های وکلا به صورت تلفنی صحبت و هماهنگی به عمل آمد و فهرست دعوت شده‌ها از شخص رئیس کانون اخذ شد.

وی گفت: با این حال پس از اطلاع‌رسانی دعوت، برخلاف استقبال وی اخباری مبنی بر سوءبرداشت‌هایی شنیده شده که با تصورات نادرست نسبت به شیوه دعوت، پرسش‌هایی در خصوص میزبان جلسه اعلام شد. 

جهرمی گفت: بدیهی است که جلسه‌ای که در ساختمان حوزه ریاست و با حضور شخص رئیس قوه قضاییه برگزار می‌شود میزبانی جز وی ندارد و بدیهی است بخش مربوطه از قوه قضاییه به نمایندگی از وی متولی دعوت از میهمانان می‌شود و طبیعی است نمی‌توانست مثلاً از سازمان زندان‌های قوه قضاییه انتظار چنین دعوتی را داشته باشد. 

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه،گفت: پس از ارسال این نامه با انتشار پستی عجیب با تحلیل‌های نادرست از سوی رئیس کانون وکلای مرکز مواجه شدیم صرفنظر از برخی مطالب نادرست و غیرمستند، راه مشورت از خیرخواهان جامعه وکالت را در پیش گرفته‌ایم تا از این مشورت‌ها محروم نماییم.

جهرمی گفت: از آنجایی که ما خود را متعلق به هر دو خانه وکلای دادگستری می‌دانیم و به تناسب مسؤولیت خود، بر خود فرض می‌دانم از هر طریق ممکن برای دفاع از حقوق وکلا و رساندن صدای وکلا به مسؤولین تلاش کنم و شخصاً موضوع را پیگیری کرده و با ارسال نامه مجددی به قوه قضاییه در جهت رفع سوءبرداشت‌های ناروا اقدام خواهیم کرد.

وی گفت: هدف از برگزاری این جلسه تنها و تنها حمایت از جامعه وکلا و شنیدن حرف‌های آنها است حتی اگر مسؤولان هر یک از کانون‌ها پس از این اتمام حجت و برداشت ناصواب خود مُصر باشند به عموم وکلا قول می‌دهم که نگذارم غیبت متولیان امور تأثیری منفی بر انتقال خواسته‌هایشان داشته باشد و در حد توان نکات مبتلا‌ به جامعه وکالت را صرفنظر از نگاه شخصی خود منتقل می‌کنم.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: بنابراین پیگیری‌های لازم را انجام دادم، این پیگیری‌ها به ثمر نشست و روز گذشته نامه دعوت رسمی از رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری ارسال شد. 


نامه رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه بعد از اعتراض رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز نسبت به نحوه دعوت از رؤسای کانون‌ها برای حضور در جلسه هم‌اندیشی

جهرمی گفت: باید سعی کنیم با همراهی و همدلی سنگی از پیش پای رنج‌دیده وکلا در صف‌های انتظار دادگاه‌ها برداریم نه اینکه سنگی بر سنگ‌های موجود بیفزاییم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول