اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

شاناهان: از تشکیل گروه‌کاری درباره سامانه اس400 با ترکیه بی‌اطلاعم

در حالی که برخی رسانه‌ها گزارش دادند که ترامپ با ایجاد گروه کاری واشنگتن و آنکارا درباره سامانه اس-400 موافقت کرده اما سرپرست وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که از تشکیل چنین گروه کاری بی اطلاع است.

شاناهان: از تشکیل گروه‌کاری درباره سامانه اس400 با ترکیه بی‌اطلاعم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفت که از طرح ایجاد گروه کاری با ترکیه درباره سامانه دفاع موشکی اس-400 بی اطلاع است.

از زمانی که آنکارا در دسامبر 2017 طی قراردادی تصمیم گرفت تا سامانه دفاع موشکی اس-400 را از روسیه خریداری کند، واشنگتن فشارها علیه ترکیه را آغاز کرد. آمریکا ترکیه را تهدید کرد که جنگنده‌های اف-35 را به این کشور تحویل نخواهد داد و اگر به خواسته‌ها در عدم خرید اس-400 عمل نکند در راستای خارج کردن این کشور از ناتو گام خواهد برداشت.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه برای ایجاد یک گروه کاری درباره سامانه دفاع موشکی اس-400 که تابستان امسال به ترکیه تحویل داده خواهد شد، موافقت کرده است.

اردوغان پیشتر به آمریکا پیشنهاد داده بود تا گروه کاری مشترکی برای برطرف کردن نگرانی واشنگتن درقبال اس 400 و قابلیت شناسایی آسیب‌های جنگنده اف-35 تشکیل شود. وی این موضوع را در تماس تلفنی چهارشنبه گذشته با ترامپ نیز مطرح کرد.

آمریکا اعلام کرده که سامانه دفاع موشکی اس-400 با تجهیزات ناتو ناسازگار بوده و در صورتی که این تجهیزات همزمان با سامانه دفاع موشکی اس-400 فعال باشند می‌تواند جنگنده‌های اف-35 را به خطر بیاندازد.

اردوغان بارها تاکید کرده که ترکیه قصد ندارد قرارداد خرید سامانه اس-400 از روسیه را متوقف کند و برنامه تحویل این سامانه طبق برنامه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول