اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نویسنده آمریکایی فاش کرد؛ کوشنر، خاشقچی را تروریست می‌داند

یک نویسنده آمریکایی در کتاب خود فاش کرد داماد دونالد ترامپ، جمال خاشقچی را تروریستی در نقاب روزنامه‌نگار خطاب کرده است.

نویسنده آمریکایی فاش کرد؛ کوشنر، خاشقچی را تروریست می‌داند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «جرد کوشنر» مشاور ارشد کاخ سفید و داماد دونالد ترامپ، در مکالمه‌ با یک خبرنگار که قرار نبوده رسانه ای شود، «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار سعودی که توسط حکومت آل‌سعود کشته شد را «تروریست» نامید.

به نوشته مجله «نیوز ویک»، «مایکل ولف» در کتاب جدید خود با عنوان «محاصره» که وقایع سال دوم ریاست‌جمهوری ترامپ را شرح می‌دهد نوشت، کوشنر درباره خاشقچی اظهار داشته: «این فرد رابط بین جناح‌های معینی بین خانواده سلطنتی و اسامه بود. ما این را می‌دانیم. یک روزنامه‌نگار؟ بیخیال. این فرد تروریستی در نقاب روزنامه‌نگار بود».

«آوی برکوویتز» سخنگوی کوشنر در حساب شخصی توئیترش نوشت: «مایکل ولف هیچ‌گاه به من یا کاخ سفید برای اظهار نظر دسترسی نداشته است. عبارات داخل کتاب در مورد جرد و رسانه ها که دیدم کاملاً اشتباه هستند».

خاشقچی روزنامه‌نگار نشریه «واشنگتن پست»، بارها حکومت سعودی‌ها را به‌خاطر نقض حقوق بشر و جنایت جنگی در یمن محکوم کرده بود. او در محل سفارت عربستان سعودی در شهر «استانبول» به قتل رسید.

سازمان «سی‌آی‌ای» پیش‌تر اعلام کرد قتل خاشقچی توسط نیروهای اطلاعاتی سعودی انجام شده و قطعه‌قطعه کردن بدن او با دستور مستقیم «محمد بن‌سلمان» انجام گرفته است.

در ماه آوریل سال جاری میلادی، وزارت امور خارجه آمریکا ۱۶ فرد سعودی را به اتهام دست داشتن در قتل خاشقچی، از ورود به آمریکا منع کرد.

خاشقچی در دهه ۱۹۸۰ چند بار با «اسامه بن‌لادن» عامل حملات تروریستی یازده سپتامبر در آمریکا که در آن زمان در حال جنگ با شوروی بود مصاحبه کرده بود.

گفته می‌شود کوشنر و بن‌سلمان روابط نزدیکی بایکدیگر دارند و از طریق پیام‌رسان «واتس‌اپ» در ارتباط هستند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول