اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

فلسطین متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست که بخواهند در مورد آن تصمیم بگیرند

کاردار سفارت ایران در اردن گفت: فلسطین متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست که بخواهند در مورد آن تصمیم بگیرند.

فلسطین متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست که بخواهند در مورد آن تصمیم بگیرند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مراسم بزرگداشت روز جهانی قدس عصر پنج شنبه نهم خرداد با حضور سفرا و دیپلمات های خارجی، نمایندگان مجلس اردن و مجلس ملی فلسطین و نمایندگان گروه های مقاومت فلسطینی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در اردن برگزار شد.
در این مراسم، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان اردن، رئیس کمیته سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح، عضو مجلس ملی فلسطین و کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران نقطه نظرات خود را در خصوص موضوع فلسطین و قدس به ویژه مسئله معامله قرن مطرح کردند.
«نضال الطعانی» رئیس کمیته سیاست خارجی مجلس نمایندگان اردن طی سخنانی با اشاره به اینکه معامله قرن به دنبال حل فصل مسئله فلسطین بدون در نظر گرفتن منافع ملت فلسطین است، تصریح کرد: موضع اردن و پادشاه در قبال این مسئله واضح است و اردن از موضع تاریخی خود دست نخواهد کشید. دیگر کشورهای اسلامی هم باید مواضعی محکم در این خصوص اتخاذ کنند.

«فاروق قدومی» رئیس دفتر سیاسی سازمان آزادی بخش فلسطین نیز در سخنرانی با اشاره به اینکه مناقشه فلسطین در نتیجه رقابت های استعماری در قرن گذشته بوده تاکید کرد که دولت ترامپ به دنبال نهایی کردن توافقات استعماری است که با مبارزه ملت فلسطین طی 70 سال گذشته هنوز کامل نشده است. 

 

 

«عباس زکی» عضو کمیته مرکزی فتح نیز عنوان کرد: مردم فلسطین با همه مصائبی که طی سال های اخیر متحمل شده اما هنوز تسلیم نشده است و جوانانی چون مهند حلبی و ابولیلی با دست خالی روبروی صهیونیست ها ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ جانفشانی در بین مردم فلسطین زنده است، اظهار داشت که صهیونیست های نسل اول گمان می کردند که فرزندان ما فلسطین را فراموش می کنند، اما امروز چنین نشده است.

وی همچنین تاکید کرد از جمهوری اسلامی ایران سپاسگذاریم که راه مقابله با اسرائیل را هرگز رها نکرده است.

«سید اسماعیل یاسینی» کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز در پایان این مراسم در سخنانی با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) این نامگذاری را عامل توجه هر چه بیشتر جهان اسلام، به اولویت مسئله فلسطین برشمرد.

وی همچنین با اشاره به طرح خطرناک آمریکایی معامله قرن، تاکید کرد: فلسطین متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست که بخواهند در مورد آن تصمیم بگیرند. بلکه این فلسطینی ها، اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی هستند که حق تعیین سرنوشت خود را دارند.

 

 

همچنین در حاشیه این مراسم نمایشگاه عکس با موضوع فلسطین و مقاومت ضد صهیونیستی و کاریکاتور با موضوع حمایت های آمریکا از جنایات ضد بشری صهیونیست ها برگزار شد که مورد استقبال حاضران در مراسم قرار گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول