اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

بدخواهان نظام کور شدند/ روزهای افول منفورترین رژیم تاریخ نزدیک ترشد

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، امروز در حالی در صفحات تقویم ورق خورد که بار دیگر امت اسلام و در پیشاپیش آن آذربایجان‌غربی، یکپارچه خروش و خشم خود را از استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی، باشکوه و عظمتی مثال زدنی به نمایش درآوردند.

بدخواهان نظام کور شدند/ روزهای افول منفورترین رژیم تاریخ نزدیک ترشد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، آذربایجان‌غربی امروز یکپارچه تپش عشق و انزجار بود، عشق به آرمان‌های والای حضرت روح الله و انزجار از رژیم جعلی اسرائیل که سال‌ها است پاره تن اسلام را چون غده ای سرطانی در تب و التهاب قرار داده است.

آذربایجان غربی که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در جنگ 8 ساله تحمیلی و تا به امروز، شهدای بسیاری را به انقلاب اسلامی تقدیم کردند، امروز هم با همان شور و حال 40 سال پیش به خیابان‌ها آمده بودند تا به اسکتبار جهانی ثابت کنند که این مردم، همان مردمی هستند که سال‌ها پیش انقلاب کردند و حضور بیگانه را در کشور نخواهند پذیرفت.

امروز ارومیه میدان حضور مردان و زنان روزه داری بود که مشت های گره کرده خود را با ایمانی قلبی از پیروزی نزدیک قلب اسلام در سرزمین‌های اشغالی بالای سر تکان می دادند و مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا می گفتند.

امروز خیابان‌های ارومیه فوج فوج مردمی را در خود جای داده بود که با قلبی مالامال از خشم هر چه فریاد داشتند بر سر آمریکا و اسرائیل و متحدانش برآوردند تا یکبار دیگر به گوش ابرقدرت های جهان برسانند، فلسطین تنها نیست.

عکاسان، خبرنگاران و نمایندگان رسانه های جمعی خارجی امروز مبهوت حضور چشمگیر ملت ایران در جای جای نقاط مختلف کشور در صحنه دفاع از مسلمانان فلسطین بودند.

امروز حضور شکوهمند مرد و زن ایرانی در خیابان های ارومیه و سایر شهرهای آذربایجان‌غربی پیکر نحیف و رو به موت اسرائیل را ضربه ای دیگر شد تا روزهای افول منفورترین رژیم تاریخ نزدیک و نزدیک تر شود.

امروز ارومیه از ساعت ها قبل از آغاز راهپیمایی و تا ساعت ها پس از آغاز خطبه های نماز جمعه صحنه شکوه ملتی بود که قدس را از آن خود می دانند و تا پیروزی نهایی ملت مظلوم فلسطین همراه و غمخوار آنها خواهند بود.

پیر و جوان و زن و مرد امروز در حالیکه پلاکاردهای مختلفی از پیروزی حزب الله تا عکس های بزرگی از رهبر انقلاب و سیدحسن نصرالله در دست داشتند، با روحیه ای مضاعف از پیروزی لبنان و امید به پیروزی فلسطین شعار سر می دادند: مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر سه کشور صهیونیزم، آمریکا، انگلیس، اسرائیل، یا ایهاالمسلمون، اتحدوا اتحدوا، وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد، ارتش دشمن نتواند که جوابم دهد، آمریکا در چه فکریه، ایران پر از بسیجیه، اسلام اگر گیرد خطر، جان را نثارش می کنیم و آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی.

همگام با مردم شریف و روزه دار ارومیه، بسیاری از مسؤولان لشکری و استانی نیز با حضور در جمع مردم، حضور همه جانبه ملت ایران را در حمایت از قدس شریف یادآور شدند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه در حاشیه این راهپیمایی تأکید کرد: حضور مسلمانان چه در ایران و چه در سراسر جهان در راهپیمایی روز قدس این پیام را به آمریکا می دهد که وجدان عمومی مسلمانان در جهان هرگز این ظلمی را که بر ملت فلسطین وارد شده با وجود گذشت 60 سال نپذیرفته است و مادامی که در فلسطین حق ملت فلسطین داده نشود هیچ دولتی چه از دولت‌های منطقه و چه از اسرائیل و آمریکا نمی تواند به جای جهان اسلام تصمیم بگیرد.

نادر قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز راهپیمایی روز جهانی قدس را بهترین راه افشای جنایت آمریکا، انگلیس و صهیونیست‌ها در قبال مسأله فلسطین دانست و گفت: این راهپیمایی مبارزه ای مدنی، عمومی و مردمی با استکبار، ظلم و جنایت است و راهپیمایی روز قدس وضع صهیونیست را به بن بست کشیده و راهی است که به نتیجه می رسد.

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان‌غربی نیز در حاشیه راهپیمایی گفت: راهپیمایی این روز به خاطر ظلم عظیمی بود که قدرت‌های ظالم جهانی بر مردم فلسطین در چند دهه قبل روا داشتند و آنان را از خانه و کاشانه شان بیرون کردند و ریشه های این ظلم هیچ وقت فراموش نمی شود، مگر این که با نابودی این رژیم ، غائله خاتمه یابد.

حجت الاسلام خدایاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در راهپیمایی امروز با اشاره به نقش مؤثر حضور مردم در راهپیمایی روز قدس، این حضور را مایه دلگرمی و حرکت منسجم ملت فلسطین دانست و گفت: حمایت جوامع اقتصادی، دانشگاهی، قلمی، سیاسی و به ویژه برگزاری راهپیمایی و تظاهرات در نقاط مختلف جهان اسلام، فشارهای اسرائیل علیه ملت فلسطین را کاهش می‌دهد.

عبدالله چمن گلی، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز با حضور در راهپیمایی امروز گفت: الهام‌های انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام راحل مبنی بر استقلال کشورها و تعیین سرنوشت توسط خود ملت‌ها و کشورها در منطقه برای مسائل اساسی شان، بزرگ ترین مشارکتی است که جمهوری اسلامی طی سال های اخیر در منطقه داشته است.

سید هادی بهادری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز حضور خود در جمع راهپیمایان ارومیه‌ای را افتخاری برای خود دانست و گفت: ملت‌های مسلمان نقش تعیین کننده ای در سرنوشت روشن ملت فلسطین دارند و حمایت های رئیس جمهور آمریکا از رژیم صهیونیستی نشانه بی عقلی او است.

وقتی به میان مردم شهر رفتیم، با جمعیت صمیمی اما مصممی روبرو شدیم که برای حمایت از فلسطین، قدم به شهر ارومیه گذاشته بودند، مردمی که در بین آنها پیر و جوان همه حضور داشتند و همه برای یک هدف مشترک به خیابان آمده بودند.

یک پیرمرد هفتاد ساله که برای حضور در نخستین صف‌های مردمی راهپیمایی روز قدس ارومیه شعار می‌داد، در حاشیه این راهپیمایی به خبرنگار فارس در ارومیه اینگونه گفت: من هر سال در راهپیمایی شرکت می‌کنم و دوست دارم تا زمانی که توان راه رفتن دارم، در حمایت از مردم مظلوم فلسطین شعار دهم.

او که به دلیل کهولت سن به سختی در میان راهپیمایان قدم می‌زد، در این زمینه گفت: به خوبی یاد دارم که امام خمینی(ره) روز قدس را برای دفاع از حقوق مردم فلسطین معرفی کرد و من نیز از زمانیکه روز قدس اعلام شده، در راهپیمایی روز قدس شرکت کردم و مطمئن باشید تا زمانیکه توان داشته باشم، در این راهپیمایی شرکت می‌کنم.

آمدیم تا به فلسطینی‌ها روحیه بدهیم

جوان 20 ساله‌ای که پارچه نوشته‌ای در محکومیت جنایات اسرائیل در دستان خود گرفته بود، در باره حضورش در راهپیمایی روز قدس به خبرنگار فارس در ارومیه اینگونه گفت: به نظر من حضور مردم در راهپیمایی در روحیه فلسطینی‌ها اثر بسیاری دارد و آنها را مقاوم‌تر می‌کند و من در راهپیمایی شرکت کردم تا زمانیکه فلسطینی‌ها تصویر مرا از گیرنده‌های تلویزیونی خود می‌بینند و بدانند که ما هستیم و همچنان از آنها حمایت می‌کنیم.

کودکان و نوجوانان هم‌پای بزرگترها در راهپیمایی روز قدس

بسیاری از کودکان و نوجوانان ارومیه‌ای امسال هم، همپای والدین خود در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده بودند و برای دفاع از حقوق مظلومیت فلسطین شعار می‌دادند.

یکی از این کودکان به خبرنگار فارس اینگونه گفت: من امروز آمده‌ام تا از حقوق کودکان فلسطینی که حتی نمی‌توانند مثل من به بازی بپردازند دفاع کنم و از خدا می‌خواهم که هرچه سریعتر شر اسرائیل را از سر کودکان و نوجوانان فلسطینی کم کند تا آنها هم بتوانند مثل من درس بخوانند و در آینده کشور خودشان سهمی داشته باشند.

امروز دیده شدند کسانیکه با ویلچر و به زحمت هم‌پای بقیه راهپیمایان حرکت می‌کردند و ندای آزادخواهی مردم مظلوم فلسطین را از میدان ولایت فقیه ارومیه سر می‌دادند.

امروز همه آمده بودند و همه برای آزادی قدس شریف یک صدا فریاد می‌زدند.

گزارش از حمید یوسف زاده

انتهای پیام/1054/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول