اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

جنبش امل بحرین: فردا به معامله قرن ترامپ نه خواهیم گفت

جنبش امل بحرین ضمن تاکید بر حضور گسترده ملت بحرین در فعالیت‌های روز جهانی قدس گفت، مردم این کشور در برابر طرح صلح ادعایی دونالد ترامپ و رژیم و صهیونیستی استوار خواهد ایستاد.

جنبش امل بحرین: فردا به

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، جنبش «امل» بحرین با صدور بیانیه‌ای ملت آزادی خواه این کشور را به حضور حداکثری در فعالیت‌های روز جهانی قدس دعوت کرد.

این بیانیه با بخشی از آیه ۸۲ سوره مائده آغاز شده است که در آن خداوند می فرماید: (لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا.بى گمان، سرسخت ترین مردم را در دشمنى با کسانى که ایمان آورده اند یهودیان و مشرکان خواهى یافت).

جنبش امل بحرین تاکید کرد: «روز جهانی قدس امسال، مصادف با شرایطی استثنایی و متفاوت با سال‌های قبل است. ما در دوره‌ای به سر می‌بریم که برخی حکام، چهره واقعی و گرایش‌های خود را برملا کرده‌اند و با وقاحت تمام و بدون ترس از خدا با رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان بخشی از منطقه تعامل می‌کنند؛ بخصوص رژیم آل خلیفه [بحرین] که از دعوت مکرر از صهیونیست‌ها برای سفر به بحرین شرم نمی‌کند».

این بیانیه افزود: «ما در جمعیت عمل اسلامی (امل) خواهان مشارکت گسترده در فعالیت‌های روز جهانی قدس برای اعلام حمایت از برادران فلسطینیمان هستیم. ما بر حقوق ملت فلسطین در خاک خودشان تاکید می‌کنیم و صهیونیست‌ها، اشغالگر و دشمن اول امت عربی و اسلامی هستند و هرگز عوض نخواهند شد. جمهوری اسلامی ایران هم کشور برادری است که نباید با دشمنانمان برابر انگاشته شود یا اینکه بخواهیم ایران را به جای دشمنانمان دشمن بدانیم».

جنبش امل تاکید کرد: «ما مخالفت قاطع خود را با ائتلاف کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و صهیونیست‌ها که دشمن امت عربی و اسلامی و حقوق  برحق و مشروع ملت فلسطین است، اعلام و تاکید می‌کنیم، این رویکرد با آرمان ملت عربی و مسلمان بحرین منطبق نیست و ملت ما علیه معامله قرن ترامپ و اسرائیل  استوار خواهد ایستاد و تا نابودی اسرائیل کوتاه نخواهد آمد.

طرح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است. به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

قرار است این معامله بعد از ماه رمضان علنی و رونمایی شود و نشست اقتصادی منامه بحرین که در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه)  برگزار خواهد شد،اولین گام در راستای اجرای طرح موسوم به «معامله قرن» است.

همزمان با فراخوان جنبش امل بحرین، «شیخ عیسی قاسم»، رهبر معنوی انقلاب بحرین نیز در بیانیه‌ای خواستار حضور و مشارکت مسلمانان و مردم بحرین در روز جهانی قدس شد که قرار است فردا برگزار شود.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول