اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

سرکنسول ایران در هرات: روز قدس مشت محکمی بر دهان اسرائیل و استکبار جهانی است

سرکنسول هرات گفت: تمامی مسلمانان جهان باید با اتحاد و همبستگی خود به استکبار جهانی و اسرائیل نشان دهند که فلسطین تنها نیست و مکر و حیله‌های آنها راه به جایی نخواهد برد.

سرکنسول ایران در هرات: روز قدس مشت محکمی بر دهان اسرائیل و استکبار جهانی است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، شب گذشته ضیافت افطاری از سوی سرکنسولگری ایران در هرات با حضور «محمود افخمی» سرکنسول ایران در هرات و شماری از بزرگان، بازرگانان، روحانیون و جمعی از جوانان هرات، برگزار شد.

افخمی در این ضیافت افطار، از تمام اقشار مختلف در هرات پس از خدمت 6 ساله خود در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در هرات خداحافظی کرد و گفت که پس از بازگشت به ایران نیز حافظ منافع مردم افغانستان در ماموریت‌های جدید در ایران خواهد بود.

«محمود افخمی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در هرات، در گفت‌وگو با خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس گفت: در مقطع فعلی، جهان اسلام با چالش‌های بزرگی مواجه است و دشمنان اسلام برای اسلام‌ستیزی گام‌های بزرگی را برداشته‌اند و در راستای تفرقه میان مسلمانان و ایجاد جنگ و خونریزی اقدام کرده‌اند.

وی افزود: دشمنان کشورهای اسلامی در حال گسترش فتنه‌های خود هستند و سالانه میلیاردها دلار به جای مصرف در کشورهای مسلمان به جیب کشورهای جهان استکبار برای ایجاد رقابت‌های ناسالم و قدرت‌نمایی آنها می‌رود.

افخمی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از 57 کشور پرچم اسلام برافراشته است و بیش از 2 میلیارد مسلمان در این کشورها زندگی می‌کنند و با پیش‌بینی‌های جدید این جمعیت در سال 2050 به بیش از 3 میلیارد نفر خواهد رسید.

سرکنسول ایران در هرات خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد نفت دنیا، 40 درصد گاز، 7 تنگه بزرگ آبی در اختیار کشورهای اسلامی است و این خود سبب شده تا کشورهای ضد اسلامی و دشمنان آن به مقابله با این کشورها و ایجاد تفرقه میان آنها گام بردارند.

وی تاکید کرد: با وجود این دشمنی‌ها و فعالیت‌های ضد اسلامی در چند سال اخیر موجی از اسلام هراسی و ایران هراسی در دنیا راه اندازی شده و در این جریان اسرائیل به‌دنبال امتیاز گیری‌های خود است و قرار است بزرگترین معامله قرن را به نفع خود صورت دهد که بر اساس آن امتیازات فلسطین را کاهش داده و امتیازات خود را افزایش دهد.

افخمی تصریح کرد: تنها راه نابود کردن فتنه‌های کشورهای استکبار جهانی و اسرائیل اتحاد مسلمانان است که هر غیرممکنی را ممکن می‌سازد.

وی از تمامی کشورهای اسلامی به‌خصوص افغانستان خواست تا طبق گفته امام خمینی(ره) که آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نامیده است، با اتحاد و همبستگی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین از این مردم پشتیبانی کنند و با شعارهای ضد اسرائیلی و استکباری به دشمنان اسلام بفهمانند که اسلام با اتحاد آنها را ازبین خواهد برد.

از طرفی دیگر نیز «مولوی خداداد صالح» رئیس شورای علمای حوزه غرب افغانستان در این باره گفت: امروز تمامی مشکلات و چالش‌های موجود در کشورهای اسلامی به دلیل نبود اتحاد و همبستگی میان مسلمانان اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: به گفته امام خمینی اگر مسلمانان اتحاد داشته باشند هرکدام با پاشیدن یک لیوان آب به سوی اسرائیل و همپیمانانش آنها را از بین خواهند برد و اتحاد مسلمانان نیز دشمنان اسلام را نابود خواهد کرد.

به گزارش فارس، قراراست در هرات روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان از سوی شهروندان این شهر با هدف حمایت از فلسطین شعارهای ضد آمریکایی و اسرائیلی سرداده شود.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول