اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توافقنامه همکاری نظامی آمریکا و امارات اجرایی شد

آمریکا و امارات عربی متحده اعلام کردند توافقنامه همکاری نظامی دو کشور با هدف «افزایش هماهنگی نظامی» میان دو کشور وارد مرحله اجرایی شده است.

توافقنامه همکاری نظامی آمریکا و امارات اجرایی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت آمریکا و امارات عربی متحده بامداد پنج‌شنبه (به وقت تهران) اعلام کردند توافقنامه همکاری نظامی دو کشور وارد مرحله اجرایی شده است.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، در بیانیه مشترک دو کشور عنوان شده است که «توافقنامه همکاری دفاعی» (DCA) به «افزایش هماهنگی نظامی میان ایالات متحده و امارات عربی متحده منجر شده و مشارکت قدرتمند نظامی، سیاسی و اقتصادی دو کشور را در این برهه حساس، بیش از پیش تقویت می‌کند.»

واشنگتن و ابوظبی بدون اشاره به جزئیات این توافقنامه، هدف از امضای این توافقنامه را «حمایت از تلاش‌های دوطرف برای حفظ امنیت در منطقه خلیج [فارس]» عنوان کرده‌اند.

اعلام اجرای توافق نظامی دو کشور همزمان با سفر «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به ابوظبی صورت گرفته است. وی روز چهارشنبه با «محمد بن زاید آل نهیان» ولی‌عهد ابوظبی که عملا کنترل امارات را بر عهده دارد، دیدار کرد.

وی در بدو ورود به امارات، به طرح اتهام ضدایرانی پرداخت و گفت واشنگتن با «کارزار فشار حداکثری» به ایران ادامه می‌دهد. «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران بولتون و بن‌زاید را در کنار «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعضای یک «تیم آشوب‌طلب» توصیف کرده و صفت «تیم ب» را به آن‌ها نسبت داده است.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول