اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاوران امنیتی آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی دیدار می‌کنند

بنا بر اعلام دولت آمریکا، مشاور امنیت ملی این کشور در دیداری سه‌جانبه با حضور همتایان روس و اسرائیلی خود شرکت می‌کند.

مشاوران امنیتی آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی دیدار می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بنا بر اعلام دولت آمریکا، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید به زودی در دیداری سه‌جانبه با حضور «نیکلای پاتروشف» مشاور امنیتی دولت روسیه و «مئیر بن شبات» مشاور امنیتی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، شرکت می‌کند.

بر اساس بیانیه کاخ سفید، این دیدار در ماه ژوئن (خرداد-تیر) و در شهر قدس اشغالی برگزار می‌شود.

در مورد علت برگزاری این نشست توضیح چندانی داده نشده و در این بیانیه صرفا اعلام شده است که حاضرین در این دیدار درباره «موضوعات امنیتی منطقه» گفت‌وگو خواهند کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از اعلام برگزاری این نشست، گفت شخصا پیشنهاد برگزاری چنین دیداری را به واشنگتن و مسکو داده و آن‌ها نیز پذیرفته‌اند. وی گفت: «این بی‌سابقه است.»

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که آمریکا قصد دارد به زودی از طرح سازش موسوم به «معامله قرن» برای پایان دادن به «مناقشه اسرائیلی-فلسطینی» رونمایی کند.

جزئیات دقیق این طرح مشخص نیست، اما بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای، در این طرح چیزی تحت عنوان «کشور فلسطین» وجود نخواهد داشت و آوارگان فلسطینی نیز از حق بازگشت محروم خواهند شد. علاوه بر این، گفته می‌شود آمریکا قدس اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرده و برای فلسطینی‌ها شهر کوچکی در نزدیکی قدس را به عنوان پایتخت در نظر گرفته است.

تشکیلات خودگردان فلسطین به عنوان تنها گروه فلسطینی شرکت‌کننده در مذاکرات پیشین سازش، از ماه‌ها پیش در واکنش به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت به قدس اشغالی، هرگونه مذاکره با طرف آمریکایی را تحریم کرده است.

به گفته برخی از کارشناسان، واشنگتن در تلاش است تا با اعمال فشار اقتصادی به طرف فلسطینی و با وعده رفع این فشارها و پرداخت کمک‌های مالی، فلسطینی‌ها را به مشارکت در طرح سازش وادارد. قرار است به زودی به ابتکار آمریکا، نشستی اقتصادی با موضوع فلسطین در بحرین برگزار شود. گفته می‌شود این نشست مقدمه رونمایی از معامله قرن خواهد بود.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول