اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

سه حمله ترکیه به «پ.ک.ک» در شمال عراق طی سه روز

جنگنده‌های نیروی هوایی ترکیه صبح امروز برای سومین بار طی سه روز، به پایگاه شبه‌نظامیان پ.ک.ک در هاکورک در شمال عراق حمله کردند.

سه حمله ترکیه به «پ.ک.ک» در شمال عراق طی سه روز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه عملیات‌های برون مرزی و «ضد تروریستی» ترکیه علیه گروهک حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) جنگنده‌های این کشور مواضع این گروهک را در کوهستان قندیل عراق بمباران کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که جنگنده‌های نیروی هوایی این کشور صبح امروز (چهارشنبه) تعدادی از اهداف متعلق به پ.ک.ک شامل پناهگاه‌ها و انبارهای تسلیحات در مناطق «هاکورک» را نابود کردند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، حداقل ۶ عضو پ.ک.ک درپی عملیات جنگنده‌های ترکیه موسوم به «چنگال» (Claw) از پای درآمدند. شاهدان در نزدیکی محل عملیات نیز تصویر زیر را منتشر کرده‌اند.

 

این سومین حمله هوایی ترکیه به شمال عراق طی سه روز اخیر بوده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می‌شود، بعد از شکستن توافق آتش‌بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال ۱۹۸۴ مبارزه مسلحانه‌ای را با دولت ترکیه آغاز کرده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از ۴۰هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری‌های ۳۰ ساله کشته شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول