اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

داعش مسئولیت حمله به نیروهای مورد حمایت آمریکا را برعهده گرفت

گروه تروریستی داعش اعلام کرد که در حمله انتحاری به شبه نظامیان «قسد» در منطقه دیرالزور سوریه، 5 تن از آن‌ها زخمی شدند.

داعش مسئولیت حمله به نیروهای  مورد حمایت آمریکا را برعهده گرفت

به گزارش گروه خبرگزاری فارس، گروه تروریستی داعش در رسانه‌های خود مسئولیت حمله به شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) را بر عهده گرفت.

خبرگزاری اعماق وابسته به این گروه تروریستی سه‌شنبه (هفتم خرداد) گزارش داد که عناصر این گروه طی عصر دیروز با یک خودوری بمب‌گذاری شده به مواضع قسد حمله کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، این حمله با یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده در شهرک «البصیره» واقع در ریف جنوب شرقی استان دیرالزور سوریه صورت گرفته است.

گروه تروریستی داعش مدعی شد که در این حمله پنج نفر از نیروهای دموکراتیک سوریه زخمی شده‌اند که در بین آن‌ها یک از مسئولان وابسته به این نیروها وجود دارد.

نیروهای قسد که اغلب آن را شبه نظامیان کرد را تشکیل می‌دهند، از زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی موسوم به ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا در سال ۲۰۱۴ مورد حمایت می‌شوند.

این شبه نظامیان، ششم نوامبر ۲۰۱۶ به کمک ائتلاف آمریکا عملیاتی تحت عنوان «شمشیر فرات» را برای بازپس‌گیری مناطق تحت اشغال داعش شروع کردند و در نهایت بیستم اکتبر ۲۰۱۸ این شهر را بعد از ماه‌ها عملیات و محاصره آزاد کردند.

انتهای پیام/
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول