اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

۹۰۰ طلبه‌ خراسانی در مسجد جامع گوهرشاد معتکف می‌شوند

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: مراسم اعتکاف 900 طلبه مشهدی از ۱۲ تا ۱۴ خرداد ماه در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

۹۰۰ طلبه‌ خراسانی در مسجد جامع گوهرشاد معتکف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام محمد فردوسی‌پور  ظهر امروز در نشست خبری «اعتکاف طلبگی» که در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه برگزار شد، گفت: روح انسان همچون جسم، نیازمند تغذیه‌ای مناسب است و اعتکاف، فرصتی مناسب برای جلای روح بوده که تقارن آن با ماه بندگی خدا بر فضیلت آن افزوده است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه با توجه به میل انسان برای دستیابی به‌کمال و نیاز روح به آرامش، بهترین دارو، مناجات شیرین با خداوند متعال است، اظهار کرد: مناجات با خدا در فضایی خلوت و معنوی صورت می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه خراسان با همکاری آستان قدس رضوی، مراسم اعتکاف طلاب با عنوان «اعتکاف طلبگی» را از 12 تا 14 خردادماه در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌کند.

فردوسی‌پور یادآور شد: اعتکاف و فضیلت آن در قرآن و آموزه های دین اسلام بسیار سفارش شده است و در این آیه نیز خداوند متعال به پیامبر خویش فرمان می‌دهد تا خانه خدا را برای تقرب جستن و اعتکاف مومنان پاک کند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: امسال نهمین سال برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در جوار بارگاه منور رضوی است، برخی از ایام از ویژگی خاص برخوردار هستند و ائمه اطهار(ع) نیز 10 روز پایانی ماه مبارک رمضان را معتکف می‌شدند، بنابراین سه روز آخر ماه بندگی خدا برای برگزاری مراسم اعتکاف طلبگی در نظر گرفته شد.

وی یادآور شد: در سال جاری بیش از یک هزار و ۷۰۰ طلبه برای شرکت در مراسم اعتکاف درخواست دادند.

فردوسی‌پور گفت: اعتکاف امسال با حضور 900 طلبه برادر و خواهر از 27 ماه مبارک رمضان در مسجد جامع گوهرشاد برگزار می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان بیان کرد: ممتازین مدارس علمیه، حافظان قرآن کریم، جانبازان، ایثارگران و فرزندان آنان، مبلغان و همچنین طلاب سال اولی‌، در اولویت انتخاب برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف طلبگی رمضان بودند.

وی با اشاره به برنامه‌های  جانبی اعتکاف، افزود: برنامه های معرفتی با حضور سخنرانان مطرح استانی، مباحث بصیرتی، اخلاقی و تهذیبی از جمله موضوعات در نظر گرفته شده برای ایام اعتکاف است.

فردوسی‌پور در خصوص همزمانی اعتکاف دانشجویی با این مراسم، توضیح داد: با توجه به تقارن مراسم اعتکاف با 14 خرداد و سالروز رحلت امام خمینی(ره)، رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، مراسم ویژه سخنرانی با موضوعات تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، به‌صورت مشترک برای طلاب و دانشجویان در ایام اعتکاف برگزار می‌شود که می‌تواند وحدت بیشتر حوزه و دانشگاه را رقم بزند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: شروع برنامه‌ها و پذیرش معتکفین از غروب 26 ماه رمضان در مدرسه علمیه عالی نواب آغاز می‌شود.

وی افزود: حضور اساتید حوزوی در کنار طلاب و دانشجویان و برگزاری مراسم و مناجات‌خوانی‌های مختص این ایام، بهترین فرصت برای صیقل دادن روح است.

فردوسی‌پور یادآور شد: مراسم معنوی اعتکاف طلبگی رمضان در سایر شهرستان‌های استان نیز از 9 خرداد و به مدت سه روز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول