اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

بسته سلامت| از ممنوعیت فروش دارو در «عطاری‌ها» تا علل ابتلا به «سرطان‌ گوارش»

در بسته سلامت امروز مهم‌ترین علل ابتلا به سرطان‌ گوارش، ممنوعیت فروش دارو در عطاری‌ها و اجرای پویش کنترل فشار خون در شهر تهران را بخوانید.

بسته سلامت| از ممنوعیت فروش دارو در «عطاری‌ها» تا علل ابتلا به «سرطان‌ گوارش»

گروه سلامت خبرگزاری فارس: در راستای ارتقای سطح دانش سلامت مردم و برای حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی در جامعه و همچنین پیشگیری و آموزش شناخت برخی علائم و مشکلات زمینه‌ای بیماری‌ها، مطالب آموزشی را هر روز در قالب «بسته سلامت» ببینید.

بسیج ملی کنترل فشارخون تهران، الگویی برای شهرستان‌ها

علی اصغر فرشاد رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۰ وزارتخانه و دستگاه ملی برای کمک به اجرای بهتر بسیج ملی کنترل فشارخون در کشور اعلام آمادگی کرده اند و واحد‌های خودشان را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار داده‌اند تا تیم‌های سیار سنجش فشارخون در این مجموعه‌ها مستقر شده و نسبت به کنترل فشارخون پرسنل آن‌ها اقدام کنند.

وی ضمن تاکید بر نقش مهم شهرداری تهران در اجرای بسیج ملی کنترل فشارخون در سطح شهر تهران، گفت: اگر این طرح در تهران با موفقیت همراه باشد، به الگویی برای شهرستان‌های کشور تبدیل می‌شود و خوشبختانه نشستی با مدیران سلامت مناطق ۲۲ گانه و مدیر کل سلامت شهرداری تهران و نمایندگانی از مرکز بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت و سه دانشگاه علوم پزشکی استان تهران داشتیم.

مهمترین علل ابتلا به سرطان‌ گوارش

محمدرضا قدیر رئیس مرکز تحقیقات و بیماری‌های گوارش و کبد استان قم گفت: مهمترین علل ابتلا به سرطان‌های گوارش زندگی ناسالم و عدم تحرک و ورزش است، به طوری که مصرف غذا‌هایی همچون فست‌فود، نوشابه‌های گازدار و غذا‌های پرچرب ریسک ابتلا به سرطان‌های گوارش را چندین برابر می‌کند.

وی بیان داشت: کبد چرب نیز باید درمان آن مورد توجه قرار گیرد چرا که گاهی مواقع این مسئله می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان کبد را افزایش دهد، همچنین استعمال دخانیات و عدم کنترل دیابت ریسک ابتلا به سرطان پانکراس را بیشتر می‌کند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی قم یادآوری کرد: تغییر شیوه زندگی مصرف غذا‌های سالم همچون انواع سبزی و میوه‌ها و استفاده از مواد غذایی ارگانیک در کنار ورزش و تحرک عوامل مهمی در پیشگیری از سرطان‌های گوارش به شمار می‌روند.

ممنوعیت فروش دارو در عطاری‌ها

مهناز خانوی مدیرکل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه عطاری‌ها تنها اجازه فروش گیاهان دارویی بسته بندی و فله را دارند، عنوان کرد: اگر فروارده‌ای بسته بندی بوده و ادعای درمانی داشته باشد مجاز به عرضه در عطاری‌ها نیست.

وی با تاکید بر اینکه فروش فروارده‌ای که شکل دارویی دارد در عطاری ممنوع است، تصریح کرد: تهیه این فراورده‌ها تنها از داوخانه‌ها مورد تائید سازمان غذا و دارو است.

به گفته خانوی سازمان غذا و دارو بر فعالیت داروخانه نظارت دارد و فراورده از نظر تاریخ، سلامت، مجوز، بررسی علمی قابل اعتماد هستند؛ بنابراین توصیه می‌کنیم مردم برای تهیه فرواده‌های سلامت محور به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول