اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نگرانی کارشناسان نجوم از درخشش ماهواره‌ اینترنتی

مدیرعامل اسپیس ایکس پس از اظهارات کارشناسان نجوم و ستاره‌شناسان گفت:‌ درخشش ماهواره‌ اینترنتی استارلینک در روند کاری ستاره‌شناسان اختلال ایجاد نخواهد کرد.

نگرانی کارشناسان نجوم از درخشش ماهواره‌ اینترنتی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، الون ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس پس از اظهارات کارشناسان نجوم و ستاره‌شناسان اعلام کرد:‌ درخشش ماهواره‌ اینترنتی در آسمان در روند کاری ستاره‌شناسان اختلال ایجاد نخواهد کرد. 

حدود 4 روز پیش شرکت اسپیس ایکس 60 ماهواره‌ استارلینک (Starlink) را با موشک فالکون 9 راهی مدار زمین کرد؛ یک روز پس از پرتاب این ماهواره‌ها Marco Langbroek، جوینده‌ ماهواره‌ها از هلند، توانست ویدئویی جذاب از زنجیره‌ ماهواره‌های استارلینک را ثبت کند.

در این ویدئو ماهواره‌های استارلینک به صورت نقاطی درخشان و متحرک در پیش‌زمینه‌ ستاره‌های آسمان شب دیده می‌شوند. 

نکته‌ قابل توجهی که Langbroek به آن اشاره کرده درخشش زیاد این ماهواره‌ها است؛ هنوز معلوم نیست هزاران ماهواره‌ استارلینک چه تاثیری بر منظره‌ آسمان شب خواهند گذاشت. 

مدیر عامل اسپیس ایکس در پی حواشی ایجاد شده اعلام کرد: «من پیش از این شکایات و اظهار نظرات به تیم‌هایی دستور دادم تا درخش ماهواره استارلینک در آسمان شب را کاهش دهند تا آلبدوی کمی از خود نشان دهند»؛ آلبدو به معنی درصد بازتاب نور از سطح یک جسم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول