اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دشمنی سعودی‌ها با قطر به یونسکو رسید

عربستان سعودی رسما از سازمان یونسکو خواسته است تا یکی از دفاتر این سازمان که در دوحه مستقر است، به شهر جده یا منامه منتقل شود.

دشمنی سعودی‌ها با قطر به یونسکو رسید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه رقابت و تنش میان ریاض و دوحه، سعودی‌ها با متهم کردن قطر به ضعف و کم‌کاری، خواستار انتقال یکی از دفاتر سازمان یونسکو از دوحه به جده یا منامه شدند.

به نوشته روزنامه الاخبار، یک مسئول سازمان یونسکو گفته است که عربستان سعودی به طور رسمی از «ادره آزوله» دبیرکل سازمان یونسکو خواسته است تا «دفتر برنامه‌ریزی تربیتی» از دوحه به شهر جده یا منامه منتقل شود.

طبق گفته وی، مقامات سعودی به دبیرکل یونسکو گفته‌اند که قطر ضعف بالایی در زمینه آموزش و توانمندسازی دارد و برخی برنامه‌ها را نقض و در مقابل گزارش‌های خلاف واقع عرضه کرده است. البته کویت و عمان از انتقال این دفتر از دوحه مخالف هستند.

سعودی‌ها در ادامه خواسته‌هایشان، از «ادره آزوله» خواسته‌اند تا از عضویت عربستان سعودی در شواری اجرایی یونسکو حمایت کند و همچنین شخصیت‌های سعودی را در مناصب عالی دفتر یونسکو به کار بگیرد.

به گفته این منبع داخل یونسکو، «ادره آزوله» با اینکه یهودی است اما از شدیدترین مدافعان نظام آموزشی و تربیتی دینی در عربستان سعودی به شمار می‌رود. او به هنگام انتخابش برای دبیرکلی یونسکو از حمایت کامل لابی سعودی و اسرائیلی بهره‌مند بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول