اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

66 اسیر یمنی آزاد شدند

66 تن از اسرای جنبش انصارالله یمن طی توافق تبادل اسرا با دولت مستعفی منصور هادی، در غرب یمن آزاد شدند.

66 اسیر یمنی آزاد شدند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته ملی اسرای یمن شب گذشته (یکشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که طی توافق تبادل اسرا، ۶۶ تن از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آزاد شدند.

به نوشته خبرگزاری سبأ، «عبدالقادر المرتضى» رئیس این کمیته در بیانیه مزبور آورده است که تبادل اسری با وساطت رهبران محلی صورت گرفته است. 

در بیانیه منتشر شده اشاره‌ای به تعداد اسرای طرف مقابل که ارتش و انصارالله یمن آزاد کرده‌اند، نشده است اما پایگاه خبری «عدن الغد» وابسته به دولت مستعفی منصور هادی تعداد آن‌ها را نُه نفر ذکر کرده و آورده است که در میان اسرای آزاد شده از سوی انصارالله، «احمد عباد المرقشی» که از سال ۲۰۰۸ و در جریان حمله «عبدالله صالح» به صعده اسیر شده بود نیز دیده می‌شود.

چندی پیش «عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته ملی امور اسرای دولت نجات ملی یمن (مستقر در شهر صنعاء)  در صفحه فیسبوک خود نوشته بود که ماه مبارک رمضان در حال فرا رسیدن است «و هزاران نفر از اسرا و زندانیان از سختی زندان در رنج هستند و به همین دلیل از طرف دیگر و به ویژه یمنی‌ها (وابسته به عربستان سعودی) می‌خواهیم که با انجام عملیات تبادل اولیه به استقبال این ماه پر فضیلت برویم».

پایگاه خبری شبکه رووداو نیز نوشت که دو طرف بیش از ۱۵ هزار اسیر نزد خود دارند و علی‌رغم موفق نبودن دوطرف در رسیدن به یک توافق جامع در خصوص اسرا اما هراز چندگاهی عملیات تبادل صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول