اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

کشف حملات هکری گسترده در هند

یک شرکت امنیتی در هند از شناسایی حملات گسترده به شرکت های فعال در این کشور با استفاده از بدافزاری به نام ایموتت خبر داده است.

کشف حملات هکری گسترده در هند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، یک شرکت امنیتی در هند از شناسایی حملات گسترده به شرکت های فعال در این کشور با استفاده از بدافزاری به نام ایموتت خبر داده است. بررسی های شرکت Seqrite نشان می دهد که بدافزار یادشده که یک تروجان بانکی است که حملات خود را به شرکت های هندی از سال 2014 آغاز کرده است.

تروجان یادشده در گذر زمان بارها تغییر ماهیت داده و در سال 2018 با یک به روزرسانی اساسی حملات خود را تشدید کرده است. پیچیدگی تروجان یادشده شناسایی آن را توسط نرم افزارها و برنامه های ضدویروس بسیار دشوار می سازد.

 

برسی های انجام شده با ابزار هوش مصنوعی نشان می دهد Emotet روزانه بیش از 8000 حمله هکری را بر علیه شرکت های تجاری در هند انجام می دهد. با توجه به توانمندی بالای این بدافزار محبوبیت آن در میان هکرها روز به روز در حال افزایش است و در عین حال هیچ آمار دقیقی در مورد خسارات وارده به دنبال حملات آن وجود ندارد.

Emotet از رایانه ها وسیستم های آلوده شده به عنوان پایگاهی برای حملات جدید استفاده می کند و نسخه های دیگری از آن نیز برای واردآوردن خسارت طراحی شده که از جمله آنها می توان به Qakbot، TrickBotو  Ryuk اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول