اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مراسم کلنگ زنی باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان برگزار شد + تصاویر

مراسم کلنگ زنی مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان عصر امروز با حضور مسؤولان در رشت برگزار شد.

مراسم کلنگ زنی باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان برگزار شد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مراسم کلنگ زنی مجموعه باغ‌موزه دفاع مقدس گیلان با حضور مسئولان استانی در رشت برگزار شد.

 

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این مراسم با بیان اینکه افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس منعکس‌کننده رشادت‌های جوانان ما در دوران دفاع مقدس به نسل فعلی و آینده خواهد بود اظهار کرد: دوران دفاع مقدس نشان‌دهنده جنگ اراده‌ها و پیروزی حق علیه باطل بود.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به اینکه افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس در ترویج فرهنگ ناب مقاومت کمک خواهد کرد افزود: دفاع مقدس نشان‌دهنده جنگ اراده قوی ملت ایران در تمامی عرصه‌ها و اراده مردم در پشت جبهه‌ها است.

وی با بیان اینکه اراده ملت ایران معادلات دنیای بشر را تغییر داد گفت: اراده ملت ایران به حدی قوی بود که احتمال جنگ نظامی امروز به حد صفر رسیده است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه ایجاد چنین موزه‌هایی باعث انتقال افتخارات مفاخر و ایمان خلوص آن‌ها به نسل‌های آینده می‌شود تصریح کرد: توصیه ما این است که تمام نقاط دقیقی که در دوران دفاع مقدس اتفاق افتاد در بهره‌برداری از این پروژه لحاظ شود تا به انتقال راحت‌تر وقایع دوران دفاع مقدس به جوانان کمک کند.

یادگاری‌های به‌جامانده از دوران دفاع مقدس به موزه منتقل شود

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس آرزوی چندساله رزمندگان بوده اظهار کرد: باید با اقدامات جهادی بتوانیم هر چه سریع‌تر این مجموعه را افتتاح کنیم.


سردار محمد عبدالله پور با اشاره به اینکه افتتاح این باغ‌موزه، وقایع دفاع مقدس را برای نسل فعلی و آیندگان روشنگری خواهد کرد افزود: باغ‌موزه‌های دفاع مقدس استان‌های دیگر واقعاً زیباست و برای نمونه باغ‌موزه دفاع مقدس کرمان بسیار کامل است.

وی با بیان اینکه رزمندگان و فرماندهان دوران دفاع مقدس یادگاری‌های زیادی از دوران جنگ تحمیلی دارند گفت: باید یادگاری‌های به‌جامانده از دوران دفاع مقدس به این مکان منتقل شود و بنده نیز یک قرآن دارم که شاید بیش از 100 شهید بر آن بوسه زدند و اگر باغ‌موزه افتتاح شود در این مکان نگه‌داری می‌کنیم.

برخی از مواقع در انتقال حقایق بی‌انصافی می‌شود

استاندار گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس، دوران تاریخی و افتخارآفرین کشور است اظهار کرد: رشادت‌های جوانان ما در دوران دفاع مقدس باعث شد که حتی یک وجب از این خاک از کشور جدا نشود.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه ایام دفاع مقدس دوران مثال‌زدنی کشور بود افزود: باید فرهنگ دوران دفاع مقدس در جامعه نهادینه شود و جوانان امروز ما از رشادت‌های جوانان دیروز مطلع شوند.

وی با بیان اینکه برخی از مواقع در انتقال حقایق بی‌انصافی می‌شود گفت: ایثار و ازخودگذشتگی جوانان این مملکت باید به‌خوبی منعکس شود و بی‌تردید افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس در انتقال فرهنگ ایثار و جان‌فشانی رزمندگان دوران دفاع مقدس کمک می‌کند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان نیز در این دیدار با بیان اینکه از سال 83 موضوع افتتاح باغ‌موزه مطرح شد اظهار کرد: برای افتتاح باغ‌موزه دفاع مقدس مکان‌های مختلف بررسی شد اما به نتیجه مطلوب نرسید.

سرهنگ عباس بایرامی با اشاره به جزئیات این پروژه افزود: پنج سال پیش در جلسه با سردار عبدالله پور، فرمانده سپاه قدس گیلان، ایشان زمینی به مساحت 10 هکتار را برای احداث در اختیار باغ‌موزه قراردادند.

وی با بیان اینکه این پروژه در سال گذشته کد بودجه گرفته گفت: مجری احداث این پروژه به بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان واگذارشده است و ما سی و یکمین استان در کشور هستیم که کلنگ پروژه باغ‌موزه دفاع مقدس را می‌زنیم.

انتهای پیام/84008

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول