اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گردباد‌های سهمگین خرابی‌های گسترده در اوکلاهما به بار آورد+عکس و فیلم

دومین گردباد شدید در 6 سال اخیر، شهر «ال رینو» ایالت اوکلاهما را در نوردیده است و خسارات گسترده‌ای را از جمله تخریب یک هتل برجا گذاشته است.

گردباد‌های سهمگین خرابی‌های گسترده در اوکلاهما به بار آورد+عکس و فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گردباد شدید در  منطقه «اوکلاهما سیتی» بزرگترین شهر ایالت «اوکلاهما» به تخریب یک هتل و وارد آوردن خسارت به بخش‌هایی از این منطقه منجر شد.

 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه فاکس‌نیوز «تریسی ریدر» عضور شورای شهر «ال رینو» گفته است که این حادثه تعدادی قربانی هم داشته است که البته «مت وایت» شهردار ال رینو، هرگونه تلفات را تأیید یا انکار نکرده است.

 

 

 

بنا بر این گزارش، وی با اینحال گفته است: «این یک رخداد جدی، جدی بوده است. ما تمامی امکانات موجود را به کار گرفته‌ایم».

 

بنا به گفته وزارت حمل و نقل اوکلاهما، بزرگراه 81 به واسطه پراکنده شدن آوارها و سقوط دکل‌های برق مسدود شده است.

اوایل امروز (یکشنبه)، سازمان هواشناسی ملی آمریکا هشدار وقوع گردباد در بخش‌هایی از اوکلاهما و تگزاس را صادر کرده بود.

 

ایالات نبراسکا و تگزاس از اوایل هفته هدف تندبادها و طوفان‌های شدید قرار گرفته است که خسارات زیادی را به این دو ایالت وارد آورده است.

 

پایگاه «accuweather» نیز گزارش کرد که در پی وقوع گردباد شدید، خسارات گسترده‌ای در «ال رینو» ایالت اوکلاهما برجا مانده است.

این گردباد شدید، اواخر شنبه به وقت محلی به وقوع پیوسته است و افرادی که در هتل مستقر بوده است، دچار جراحاتی شدند و به بیمارستان منتقل شدند که تعداد آنها هنوز گزارش نشده است.

 

برخی گزارش‌ها در توییتر حاکی از آن است که مواد ناشی از خرابی‌ها در آسمان به حرکت درآمده‌اند و از آسمان به سمت زمین پرتاب می‌شوند.

 

اداره پلیس و آتش‌نشانی شهر ال رینو از تمامی مردم درخواست کرده که از توقف در جاده‌های ال رینو خودداری کنند و آخرین آمار کارشناسان هواشناسی حاکی از آن است که تندبادهای شدید همچنان در سراسر اوکلاهما و کانزاس ادامه خواهد داشت.

 

 

طبق این گزارش، جنوب و مرکز آمریکا اوایل هفته جاری به دلیل وزرش بادهای سهمگین و وقوع طوفان‌های شدید همراه با بارندگی، در معرض خطر قرار دارند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول