اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  صنفی فرهنگی

کلانتری: اهمیت امر به معروف و نحوه اجرای آن در جامعه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: باید برای امر به معروف از مسئولان بسیار دقت و برنامه ریزی داشت و از ابزارهای تبلیغاتی، معرفتی و آموزشی بیشتر استفاده کرد تا بتوان اصلاح کار مسئولان را شفاف کرد.

کلانتری: اهمیت امر به معروف و نحوه اجرای آن در جامعه

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در بازدید از غرفه ستاد امر به معروف و نهی از منکر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با ارزشمند دانستن رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره مساله امر به معروف مسئولان از سوی مردم، گفت: در جمهوری اسلامی ایران نگاه ویژه مردم به مسئولان است و این قدم‌های مناسب می تواند نمونه سازی معروفاتی که به منافع مردم توجه دارد را به خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مختص مسئولان نیست، گفت: این مسئله یک واجب الهی است که باید در تمام رده‌های جامعه اعم از مسائل اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی اجرا شود و همگی خود را مسئول بدانیم و یک آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: در برخی شرایط نیاز به تعجیل و امر به معروف سریع‌تر نیست اما در بیشتر موارد باید بلافاصله با رویت یک خطا در امر به معروف تعجیل کرد چرا که با سپری شدن زمان ممکن است هدف از نقد و مطالبه از بین برود و زمان را از دست بدهیم.
کلانتری با تاکید بر اینکه امر به معروف مسئولان نیازمند اطلاعات، آگاهی و صحت خطای مسئول دارد، اظهار داشت: باید برای امر به معروف از مسئولان بسیار دقت و برنامه ریزی داشت و از ابزارهای تبلیغاتی، معرفتی و آموزشی بیشتر استفاده کرد تا بتوان اصلاح کار مسئولان را شفاف کرد.
وی همچنین ادامه داد: ما رسانه بسیار قوی مثل صدا و سیما داریم که باید برای پیشبرد اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر از ظرفیت‌های این رسانه استفاده کرد و مسئولان صدا و سیما هم موظف به کمک هستند.
کلانتری با بیان اینکه امر به معروف بسیار در جامعه مهم است، افزود: ائمه جمعه، صدا و سیما، نیروی انتظامی و در رأس تمام نهادها ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید به طور جدی در مطالبه و نقد مسئولان فعالیت کنند و نباید به راحتی این مسئله مهم را در جامعه رها کرده و مردم را در رسیدن به اهداف نظام و جامعه اسلامی تنها بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول