اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

فارس من| پیگیری مشکل خوابگاه متأهلی دانشگاه شریف/ توضیحات معاون دانشجویی دانشگاه

دانشجویان متأهل دانشگاه شریف در سامانه «فارس من»، از وضعیت خوابگاه‌های متأهلی این دانشگاه ناراضی بودند که این موضوع را از معاون دانشجویی دانشگاه پیگیری کردیم.

فارس من| پیگیری مشکل خوابگاه متأهلی دانشگاه شریف/ توضیحات معاون دانشجویی دانشگاه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، خوابگاه‌های دانشجویی یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان در ایام تحصیل به شمار می‌آید، حال اگر این دانشجویان مسئولیت زندگی را برعهده گرفته و به جرگه متأهلان بپیوندند، این موضوع، اهمیت دو چندان پیدا می‌کند. دانشجویان متأهل دانشگاه شریف در سامانه «فارس من» از وضعیت خوابگاه‌های متأهلی این دانشگاه ناراضی بودند.

این دانشجویان در درخواست خود به مساله وضعیت نامناسب ورودی خوابگاه، مشکلات رفت‌وآمد، مشکلات آب و اجاره بهای زیاد و جریمه‌های سنگین بعد از 8 ترم مجاز کارشناسی و دکتری اشاره کردند.

دانشجویان دانشگاه شریف در درخواست خود اعلام کردند: مسیر رفت و آمد دانشجویان به خوابگاه متاهلی دانشگاه شریف بیشتر از 2 سال است که بصورت خاکی بوده و با وجود پیگیری‌های مستمر از شهرداری منطقه و دانشگاه متاسفانه اقدام مثبتی صورت نگرفته است، این وضعیت خود سبب بوجود آمدن مشکلاتی زیادی از جمله دعوا بین ساکنان با رانندگان تاکسی، پیک‌های موتوری به خاطر شرایط نامناسب جاده شده است و در حال حاضر فقط دو سرویس صبح و عصر برای رفت و برگشت وجود دارد، حال آنکه نیاز به تعداد بیشتر سرویس با توجه به بُعد مسافت خوابگاه از مرکز شهر احساس می شود.

برای پیگیری مشکلات مطرح شده با عمادالدین فاطمی زاده معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت‌وگو کردیم.

 

  دانشگاه شریف، چندین آزمایش روی آب شرب منطقه انجام دادند و میزان سختی آب در نقطه مرزی قرار گرفت، نتایج آزمایشات به شرکت آب و فاضلاب ارائه شده است اما بودجه لازم برای حل این مشکل وجود ندارد.

 

سختی آب بالا، مشکل کل منطقه است

فاطمی زاده معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، درباره مشکل آب در شهرک دانشگاه شریف اظهار کرد: مسئله آب در آن منطقه، فقط به مجتمع خوابگاه‌های دانشگاه شریف مربوط نمی‌شود بلکه مشکل کل منطقه است، آب شربی که در این منطقه مصرف می‌شود در خوابگاه‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد و آب مجزایی نیست.

وی تأکید کرد: چندین آزمایش روی آب شرب منطقه انجام و میزان سختی آب در نقطه مرزی قرار گرفت.،نتایج آزمایشات به شرکت آب و فاضلاب ارائه شده است اما بودجه لازم برای حل این مشکل وجود ندارد؛ البته ایجاد یک تصفیه خانه برای این مجتمع‌های خوابگاهی نه کاری عاقلانه است و نه  بودجه دانشگاه چنین امکانی را به ما می‌دهد.

فاطمی زاده گفت: همچنین دانشگاه، این موضوع را از شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیگیری می‌کند ولی نتیجه‌ای نداشته است.

 

بر اساس قول شهرداری قرار بود تا خردادماه، آسفالت خیابان پایان یابد اما اخیراً شهرداری اعلام کرده که تا سه ماه آینده این فرآیند به پایان می‌رسد.  

قول شهرداری برای آسفالت خیابان‌های منطقه

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف درباره مشکلات دانشجویان برای رفت وآمد بیان کرد: درحال حاضر در آن منطقه، عملیات عمرانی انجام می‌شود تا جاده منتهی به مجتمع، آسفالت شود، اگر این عملیات با موفقیت انجام شود هم دانشجویان و هم ساکنین منطقه از مشکلات رفت و آمد رهایی پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: البته شهرداری قصد دارد تا درآن منطقه مرکز تجاری نیز احداث کند و عملیات احداث این مرکز، روند آسفالت شدن خیابان را آهسته‌تر کرده است. چرا که بر اساس قول شهرداری قرار بود تا خردادماه، آسفالت خیابان پایان یابد اما اخیراً شهرداری اعلام کرده که تا سه ماه آینده این فرآیند به پایان می‌رسد.

شهریه خوابگاه شریف طبق دستورالعمل وزارت علوم/ هیچ مبلغ اضافه‌ای اخذ نشده است

فاطمی زاده به ارائه توضیحاتی درباره شهریه خوابگاه متأهلی پرداخت و گفت: شهریه اخذ شده از دانشجویان برای خوابگاه بر اساس دستورالعمل وزارت علوم است و هیچ مبلغی بیشتر از آن از دانشجویان اخذ نشده است، همچنین بر اساس قانون، دانشجویان ملزم به پرداخت سنوات هستند که این موضوع نیز یک امر عادی است همچنین باید دانشجویان در مدت زمان مقرر خوابگاه را تحویل دهند تا در اختیار دانشجویان جدیدالورود قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین درخواست سرویس رفت وآمد بیشتر برای نخستین بار مطرح شده که امیدواریم با توجه به امکانات بودجه‌ای دانشگاه بتوان این درخواست را بررسی کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول