اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نروژ: نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا هفته آینده برای ادامه مذاکرات به اسلو برمی‌گردند

وزارت امور خارجه نروژ خبر داد که نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا تصمیم گرفته‌اند تا هفته آینده نیز به اسلو بازگردند تا مذاکرات برای حل بحران این کشور را ادامه دهند.

نروژ: نمایندگان دولت و مخالفان ونزوئلا هفته آینده برای ادامه مذاکرات به اسلو برمی‌گردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نروژ روز شنبه اعلام کرد که نمایندگانی از دولت ونزوئلا و مخالفان هفته آینده به اسلو باز خواهند  گشت تا مذاکرات را ادامه دهند.

این در حالی است که چند روز پیش مذاکراتی میان نمایندگان دولت و مخالفان درباره چگونگی حل بحران سیاسی این کشور برگزار شد.

وزارت امور خارجه نروژ روز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد:«ما اعلام می‌کنیم که نمایندگانی از کنشگران سیاسی اصلی در ونزوئلا تصمیم گرفتند تا هفته آینده دوباره به اسلو بازگشته و به روندی که توسط نروژ تسهیل یافته ادامه دهند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما بر تعهدات خود تاکید می‌کنیم که همچنان به حمایت از یک راه حل مورد توافق تمام گروه‌ها در ونزوئلا حمایت می‌کنیم.»

از ماه ژانویه سال جاری میلادی که «خوان گوایدو» خود را رئیس‌‌جمهور ونزوئلا نامید، این کشور با آشوب سیاسی مواجه شد. آمریکا و تعدادی از کشورهای اروپایی از جمله هواداران این رئیس‌جمهور خودخوانده هستند.

از سوی دیگر تلاش دولت قانونی ونزوئلا به رهبری مادورو برای گفت‌وگو با مخالفان نتیجه‌بخش نبود و در نهایت این مخالفان تلاش کردند از طریق کودتا دولت را ساقط کنند.

با شکست خوردن کودتای گوایدو و هوادارانش، اکنون آن‌ها پذیرفته‌اند که در نروژ با نمایندگان دولت قانونی «کاراکاس» پای میز مذاکره بنشینند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول