اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فتح خرمشهرها با توکل برخدا، اراده محکم و جوانگرایی امکان پذیر است

فرمانده گردان موسی بن جعفر(ع) در عملیات بیت المقدس گفت: عوامل موثر در فتح خرمشهر، توکل بر خدا، اطاعت از ولایت، اراده محکم و فرماندهی جوانان بود، امروز هم جوانان باید با توکل به خدا وارد میدان های مبارزه شوند و در سالی که سال رونق تولید نام گذاری شده با تمام توان و اطاعت از ولی امر به جنگ با مشکلات بروند.

فتح خرمشهرها با توکل برخدا، اراده محکم و جوانگرایی امکان پذیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شامگاه پنج‌شنبه سومین ویژه‌برنامه «شناسنامه شهر» با عنوان «‌ما پیروزیم...» به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر، یادواره شهدای عملیات بیت‌المقدس و سردار محمد شهبازی در گلستان شهدای شهر اصفهان با حضور پرشور مردم شهیدپرور و ولایتمدار این شهر برگزار شد.

سردار کریم نصر در این مراسم به تشریح چگونگی آزادسازی خرمشهر پرداخت و اظهار کرد: هنگامی که خبر اشغال خرمشهر به حضرت امام خمینی(ره) داده شد ایشان در حال آماده شدن برای نماز بودند و فرمودند «جنگ است دیگر» و تکبیر نماز را گفتند و بیش از 500 روز بعد زمانی که فرماندهان خدمت امام راحل رسیده  و گفتند برای آزاد، سازی خرمشهر آماده‌ایم امام راحل پرسیدند: «می‌توانید؟» و فرماندهان گفتند «بله» و امام در جواب آن‌ها فرمودند «الحمدالله».

 فرمانده گردان موسی بن جعفر (ع) در عملیات بیت‌المقدس ادامه داد: هنگامی که رمز عملیات توسط شهید صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی اعلام شد، علما و بزرگانی همچون شهید آیت‌الله صدوقی و مرحوم آیت‌الله مشکینی در سنگر فرماندهی حضور داشتند و عملیات بیت‌المقدس در دو محور آغاز شد.

وی در ادامه تصریح داشت: منطقه عملیاتی بیت‌المقدس تنها منطقه‌ای بود که در آن زمان در اشغال کامل دشمن قرار داشت و امکان غافلگیری دشمن وجود نداشت و فرماندهان با برنامه‌ریزی، دشمن را در تاکتیک شکست دادند.

نصر در ادامه به بیان علت عقب‌نشینی دشمن در این عملیات پرداخت و یادآور شد: در قدم نخست به جاده اهواز و خرمشهر رسیده و پس از تصرف آن به طرف مرز حرکت و چهل کیلومتر در خاک دشمن نفوذ کردیم که دشمن پس از این اتفاقات  مجبور به عقب‌نشینی شد.

این جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به استحکامات دفاعی دشمن در خرمشهر افزود: دشمن خرمشهر را طوری مسلح و دژ تسخیرناپذیری ایجاد کرده بود که با اطمینان اعلام کرد «اگر ایران بتواند خرمشهر را فتح کند کلید بصره را تقدیم آنان می‌کنم»، شرایط واقعاً  سخت و دشوار بود اما چون فرمان امام راحل و خواست ولایت ، مردم و خانواده‌های شهدا بود، باید انجام می‌شد.

وی با تأکید بر اهمیت نماز در تفکر اسلامی و پیروی رزمندگان اسلام از نماز ظهر عاشورای حسینی، ابراز داشت: هنگامی که رمز عملیات صادر شد از شدت آتش دشمن و شلیک توپ و خمپاره زمین و زمان می‌لرزید و آسمان شب از منورهای دشمن همچون روز، روشن شده بود، اما با همه این شرایط قبل از نماز صبح جاده عقبه خرمشهر را بستیم و پس وضو در اروند و اقامه نماز صبح خطوط دشمن یکی‌یکی شکسته شد.

نصر در پایان  با بیان لزوم درس‌آموزی از فتح خرمشهر متذکر شد:  عوامل مؤثر در فتح خرمشهر، توکل به خدا، اطاعت از ولایت، اراده محکم و فرماندهی جوانان بود، امروز هم جوانان باید با توکل بر خدا  وارد میدان‌های مبارزه شوند و در سالی که سال رونق تولید نام‌گذاری شده با تمام توان و اطاعت از ولی امر همانند زمان دفاع مقدس که رزمندگان شبانه‌روز و خستگی‌ناپذیر کار می‌کردند، به جنگ مشکلات بروند.
انتهای پیام/63106/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول