اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

برپایی راهپیمایی میلیونی برای ایجاد حکومت مدنی در سودان

احزاب معارض اصلی در سودان مردم این کشور را به راهپیمایی میلیونی به سمت مقر تحصن مقابل ستاد فرماندهی ارتش با عنوان «حرکت میلیونی برای ساخت و مدنیت» فرا خواندند.

برپایی راهپیمایی میلیونی برای ایجاد حکومت مدنی در سودان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احزاب «إعلان الحریة والتغییر» سودان امروز پنجشنبه مردم  را به راهپیمایی، حضور در خیابان‌ها و برپایی چادرهای تحصن در مقر تحصن ستاد فرماندهی ارتش با عنوان «حرکت میلیونی برای سازندگی و مدنیت» فرا خواندند.

به گزارش وبگاه خبری القدس العربی، این دعوت در بیانیه‌ای که احزاب «إعلان الحریة والتغییر» سحرگاه امروز پنجشنبه منتشر کردند آمده است.

در این بیانیه اعلام شده که «امروز این حرکت میلیونی در چارچوب جنبش انقلابی ما به منظور حفاظت از دستاوردهای انقلاب و محکم کردن اراده برای کامل کردن این راه به رغم زورگویی و خشونت همه زورگویان به راه خواهد افتاد».

این احزاب افزودند: این حرکت میلیونی برای تحویل زمام حکومت به قدرت انتقالی کاملا مدنی و به منظور ساخت میهنی دموکرات صورت می‌گیرد. 

در این بیانیه از مردم دیگر شهرهای سودان هم خواسته شده است که به سمت میادین تحصن در شهرهایشان راهپیمایی کنند.

این بیانیه افزود: ما برای وفاداری به شهدا و ادامه راه آنها جمع می‌شویم.

شورای نظامی و احزاب «إعلان الحریة والتغییر» به عنوان رهبر جنبش مردمی سودان روز سه‌شنبه گذشته در دستیابی به توافق نهایی درباره دستگاه‌های قدرت در طول دوره انتقالی به ویژه درباره نمایندگان و اعضای حاضر در شورای حاکمیتی و ریاست آن شکست خوردند. 

اتحادیه مشاغل سودان نیز همان روز خبر داد، ترتیبات لازم را برای برپایی اعتصاب و نافرمانی مدنی به منظور تکمیل و تحقیق اهداف انقلاب را پی خواهد گرفت.

این اتحادیه،‌ شورای نظامی را به تلاش برای مقابله با انقلاب و دور کردن آن از اهداف اصلی خود با تمسک به نظامی‌گری شورای حاکمیت متهم کرد. 

اتحادیه مشاغل سودان افزود: شورای نظامی به دنبال آن است که شورای حاکمیت اکثریت نظامی داشته و رئیس آن هم نظامی باشد. 

هزاران نفر از مردم سودان از ششم آوریل در مقابل ستاد فرماندهی کل ارتش برای اعمال فشار بر شورای نظامی به منظور تحویل سریع قدرت به غیر نظامیان اعتصاب می‌کنند، معترضان نگرانند نظیر اتفاقی که برای دیگر کشورها رخ داده است، ارتش سودان خواسته های مردم برای تغییر را دور بزند.

در پی تشدید اعتراضات ضد حکومتی مردم سودان که از اواخر سال گذشته میلادی به دنبال نارضایتی از وخامت اوضاع اقتصادی در این کشور آغاز شد، فرماندهی ارتش سودان در یازدهم آوریل عمر البشیر را پس از سی سال حکومت از ریاست جمهوری سودان برکنار کرد

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول