اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تشدید حملات هوایی و زمینی نیروهای شرق لیبی به پایتخت

منابع نظامی در طرابلس گفتند از نخستین ساعات بامداد امروز حملات هوایی و زمینی شدید نیروهای وابسته به ژنرال خلیفه حفتر علیه مواضع نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در طرابلس از سر گرفته شد.

تشدید حملات هوایی و زمینی نیروهای شرق لیبی به پایتخت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، درگیری‌های شدید با سلاح‌های سنگین در حومه جنوبی طرابلس (پایتخت لیبی) بین نیروهای دولت وفاق ملی با نیروهای شرق این کشور موسوم به یگان‌های ارتش ملی به فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر ادامه دارد.

به گفته منابع نظامی در گفت‌وگو با روسیا الیوم، از بامداد امروز پنجشنبه جنگنده‌های ارتش ملی در بیست نوبت اهدافی را در محورهای درگیری و بخصوص در  خلة الفرجان، عین زارة، وادی الهیرة ، وادی الربیع و نزدیکی شهر تاجوراء را بمباران کردند.

این در حالی است که طی دو روز گذشته از شدت حملات هوایی ارتش ژنرال حفتر بسیار کاسته شده بود و منابع نظامی دولت وفاق ملی علت آن را در نابودی آشیانه‌های جنگنده‌های رقیب در شهرهای غریان، الجفره و الوطیه می‌دانست.

محمد قنونو، سخنگوی نظامی نیروهای دولت وفاق ملی خبر داد، نیروی هوایی و پدافند هوایی نیروهایشان کمک‌های جدیدی را دریافت کرده‌اند که مانع حملات شبانه نیروهای حفتر می‌شود؛ اما حملات ارتش ملی از بامداد امروز به شکلی گسترده از سرگرفته شد.

در همین راستا منابع نظامی همچنین از تبادل آتش توپخانه‌ای سنگین بین نیروهای دو طرف در چندین منطقه شهر طرابلس از جمله عین زارة ، خلة الفرجان، مسیر فرودگاه و بخصوص اطراف پادگان المطار النقلیة و پایگاه موشکی خبر دادند.

ویگاه خبری وابسته به ارتش ملی حفتر هم تایید کرد که جنگنده‌هایش بامداد امروز در شانزده نوبت نیروهای دولت وفاق ملی به فرماندهی أسامة الجویلی را در اطراف شهر راهبری العزیزیه بمباران کردند و ادوات جنگی نیروهای الوفاق  در وادی الربیع و عین زاره و اهدافی در جنوب تاجوراء در شرق طرابلس هم در حملات هوایی امروز منهدم شدند.

در حالی که ارتش ملی لیبی حملات هوایی امروز خود در اطراف و داخل طرابلس را به جنگنده‌هایش نسبت می‌دهد برخی گزارش‌ها احتمال می‌دهد انجام حملات مذکور  توسط هواپیماهای شناسایی انجام شده باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول