اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

قول ناسا برای تامین غذای تازه برای فضانوردان

دانشمندان ناسا در حال یک آزمایش تجربی جدید برای کشت گیاهان بیشتر در فضا هستند تا فضانوردان بتوانند از غذای تازه استفاده کنند.

 قول ناسا برای تامین غذای تازه برای فضانوردان

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اسپیس، دانشمندان ناسا در حال یک آزمایش تجربی جدید برای کشت گیاهان  بیشتر در فضا هستند تا فضانوردان بتوانند از غذای تازه استفاده کنند. 

دانشمندان ناسا در مرکز فضایی کندی (Kennedy Space Center)  از دو سال گذشته در فلوریدا در حال همکاری با یک گروه دانشگاهی هستند تا روش‌هایی برای پرورش بلند مدت گیاهان در فضا توسعه دهند.

کریستینا، فضانورد ناسا از 25 آوریل سال جاری، آزمایش جدیدی با عنوان «Veg-PONDS-02» در ایستگاه فضایی بین‌المللی را آغاز کرد که 16 ماه می پایان یافت؛ هدف از این آزمایش تأمین غذا در سفرهای طولانی‌مدت فضایی است.

به احتمال زیاد آزمایش تجربی جدید فضانورد ناسا ادامه آزمایشات دو سال گذشته است که به منظور کشت گیاه در فضا صورت می‌گرفت.

مواد غذایی در مأموریت‌های کوتاه‌مدت به همراه فضانوردان به فضا فرستاده می‌شود؛ در مأموریت‌های بلندمدت، مانند مأموریت فضانوردان در ایستگاه فضایی بین‌المللی، مواد غذایی بطور منظم به وسیله فضاپیماهای پشتیبانی از زمین برای آن‌ها فرستاده می‌شود.

ناسا در تلاش است تا بتواند گوجه‌فرنگی و محصولات مشابه آن که نیاز به آب بیشتری برای تولید دارند را نیز کشت کند.

حمل هر کیلو محموله به فضا حدود 200 میلیون هزینه دارد؛ از این رو، هر وعده غذایی که فضانوردان در ایستگاه بین‌المللی فضایی صرف می‌کنند با احتساب وزن غذا، آب و ظروف مورد استفاده هزینه بسیار بالایی دارد.

هوارد لویین، دانشمند ارشد دفتر تحقیقات بهره برداری و علوم زیستی ناسا در مرکز فضایی کندی در این باره می‌گوید: «در سفرهای طولانی فضایی خودکفایی فضانوردان در تأمین غذای خود نکته مهم و قابل توجهی است».

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول