اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سفیر چین در آمریکا: پکن آماده ازسرگیری مذاکرات تجاری با واشنگتن

سفیر چین در آمریکا گفت: پکن آماده است تا مذاکرات تجاری با واشنگتن را از سر گیرد.

سفیر چین در آمریکا: پکن آماده ازسرگیری مذاکرات تجاری با واشنگتن

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، کوی تیانکای، سفیر چین در آمریکا، اعلام کرد: کشورش آماده است‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا مذاکرات تجاری با کاخ سفید را از سر گیرد. 

اتاق بازرگانی آمریکا در چین اعلام کرده است که نیمی از اعضای آن شاهد اعمال موانع تجاری غیرتعرفه‌ای در چین در ادامه جنگ تجاری هستند.

از روز ۱۰ می و آخرین دور مذاکرات تجاری چین و آمریکا در واشنگتن که در بحبوحه آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دستور افزایش تعرفه بر ۲۰۰ میلیارد دلار واردات از چین به ۲۵ درصد را صادر کرد، دو طرف زمان‌بندی را برای مذاکره تعیین نکردند.

شرایط بین چین و آمریکا حتی از آن زمان بدتر هم شده است؛ چراکه هفته گذشته واشنگتن، شرکت هواوی چین را در لیست سیاه تجاری خود قرار داد که این مسئله برای شرکت چینی که بخشی از زنجیره تامین و سرمایه‌گذاران آن در آمریکا است بسیار گران بوده است.

از طرف دیگر ممکن است یک شرکت دیگر به نام هیک‌ویژن دیجیتال نیز که در تولید دوربین های مداربسته فعالیت می‌کند نیز همانند هواوی به لیست سیاه تجاری آمریکا افزوده شود. این مسئله توانایی این شرکت‌ها برای خرید از  آمریکا را محدود می‌کند.

خبر این تصمیم که توسط نیویورک تایمز و به نقل از منابع آگاه منتشر شد باعث شد تا در معاملات امروز سهام هیک‌ویژن ۱۰ درصد سقوط کند. 

سفیر چین در آمریکا طی مصاحبه‌ای با فاکس نیوز گفته است که چین همچنان با مذاکره تجاری موافق است. 

کوی ادامه داد: چین آماده است که به مذاکرات تجاری با همکاران آمریکایی در راستای رسیدن به توافق ادامه دهند. درهای ما برای مذاکره باز است.

وی همچنین از تغییرات مکرر نظر طرف آمریکایی درباره مذاکرات برای پایان دادن به جنگ تجاری انتقاد کرد.

*آمریکایی‌ها که زیر توافق زده‌اند

در حالی که آمریکایی‌ها گفته‌اند دلیل متوقف شدن مذاکرات تغییر نظر طرف چینی در برخی موارد است که پیشتر و در دوره‌های قبلی بر آن توافق شده بود، سفیر چین انگشت اتهام را به سمت خود آمریکایی‌ها گرفت و گفت این مذاکره‌کنندگان آمریکایی بودند که از برخی توافقات قبلی که طی سال گذشته به آن رسیده بودیم، عقب‌نشینی کردند.

کوی ادامه داد: پرواضح است که این طرف آمریکایی بود که بیش از یک بار و در طول یک شب نظرش را تغییر داد و توافقی که به آن رسیده بودیم را زیر پا گذاشت. 

سفیر چین در آمریکا ادامه داد: بنابراین ما هنوز به آن چیزی که در باره آن به جمع‌بندی رسیده بودیم متعهدیم، اما این طرف آمریکایی است که مکررا نظرش تغییر می‌کند.

اتاق بازرگانی آمریکا در شانگهای در آخرین نظرسنجی از اعضای خود نسبت به تاثیر تعرفه‌ها اعلام کردند که اعضای این اتاق‌ها می‌گویند که با افزایش موانع تجاری نظیر بازرسی‌های دولتی، ترخیص کندتر از گمرک، سرعت کمتر در ارائه مجوزها و دیگر مسائل روبه‌رو شدند.

۴۰.۷ درصد اعضای اتاق بازرگانی آمریکا در چین و شانگهای نیزگفته‌اند که یا حالا به فکر تغییر مکان تولید به خارج از چین افتاده‌اند و یا این کار را انجام داده‌اند.

از حدود ۲۵۰ عضوی که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند حدود یک سوم می‌گویند که اعمال تعرفه در آمریکا به رقابت‌پذیری آنها آسیب زده است و حدود یک سوم دیگر نیز گفته‌اند به جای صادرات تمرکز خود را بر تولید برای بازار چین معطوف کرده‌اند و یک سوم دیگر نیز اعلام کرده‌اند که سرمایه‌گذاری‌های خود را یا لغو کرده و یا به دنبال به تعویق انداختن آن هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول